Minolta tuo myyntiin uuden 5 megapikselin digitaalikameran - DiMAGE 7i

Minolta tuo myyntiin uuden 5 megapikselin digitaalikameran - DiMAGE 7i Minolta DiMAGE 7i on palkitun 1) DiMAGE 7 digitaalikameran seuraaja. DiMAGE 7 sai suurta arvostusta vaativilta käyttäjiltä ja ammattikuvaajilta kautta maailman. Uudessa mallissa on lukuisia parannuksia, kuten autofokusjärjestelmän kaksinkertaistettu nopeus, lyhyemmät suljinajat, nopeampi sarjakuvaus ja joukko uusia toimintoja. Edeltäjänsä tavoin DiMAGE 7i tunnetaan 5 megapikselin CCD:stä ja GT- objektiivista, jossa on 7x optinen zoomi, joka vastaa 28-200 mm f/2,8- 3,5 objektiivia kinokoossa. Lisäksi kamera käyttää edistyksellistä kuvankäsittelytekniikkaa, joka yhdessä korkean resoluution ja objektiivin ominaisuuksien kanssa tuottaa erinomaisen kuvanlaadun. Kamerassa on suuri joukko ammattilaistasoisia ominaisuuksia: laaja 3- pisteinen AF-järjestelmä nopeaan ja terävään tarkennukseen, Flex Focus Point tarkennuspisteen hienosäätöön ja Direct Manual Focus (DMF) tarkennuksen nopeaan käsisäätöön. Digitaalisen etsimen ja LCD monitorin värintoistoa on parannettu ja normaalien etsintietojen lisäksi voidaan käyttää ruutukuviota, joka auttaa suuntaamaan kameran aiheen vaaka- tai pystylinjojen mukaan tai arvioimaan aiheen kokoa lähikuvauksessa. Etsimessä tai monitorissa näkyvän reaaliaikaisen histogrammin avulla kuvan valotusta ja kontrastia voidaan arvioida suoraan ennen kuvan ottamista. DiMAGE 7i on nopea. Sen lyhin suljinaika, 1/4000 s, ja mahdollisuus ottaa 2 kuvaa sekunnissa vastaa monien ammattilaiskameroiden ominaisuuksia. Lisäksi kamerassa on Ultra High Speed -asetus, joka mahdollistaa jopa 7 kuvaa sekunnissa SXGA-tarkkuudella (1280 x 960 pikseliä) Digital Effects Control (DEC) ja Digital Enhanced Bracketing antavat kuvaajalle täydet mahdollisuudet säädellä värikylläisyyttä, kontrastia ja valotusta. Uusi suodatustoiminto voi tehdä kuvasta sävyltään lämpimämmän tai kylmemmän, ja mustavalkokuvia voidaan sävyttää eri harmaaskaaloihin. Lisäksi DiMAGE 7i voi tallentaa ääntä sekä liikkuviin että liikkumattomiin kuviin. Kuvat tallentuvat CompactFlash-kortille (16MB kortti tulee kameran mukana) ja kamera on myös yhteensopiva IBM Microdriven kanssa, jonka suurin tallennuskapasiteetti on 1GB. Kameran salamakenkään voidaan liittää Minoltan erillissalamia ja todella pienten aiheiden kuvaaja voi valita kahdesta erilaisesta makrosalamasta. Lisävarusteena on myös salamasovitin, PCT-100, joka mahdollistaa erilaisten studiosalamien liittämisen kameraan. Hinta ja saatavuus DiMAGE 7i tulee kamerakauppoihin huhtikuun lopussa 2002. Sen hintaa ei ole vielä varmistettu. Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=17786 Lisätiedot Kenneth Hilapieli, Minolta Finland (Minolta Svenska AB Finland Branch) puh. 09-4355 650, gsm 0400-606 135 email kenneth.hilapieli@minolta.fi www.minolta.fi Täydellisemmät tiedot teknisine ominaisuuksineen ovat noudettavissa osoitteesta http://www.minolta.se/products/mswdocs/dim_7i.rtf Korkearesoluutioinen, julkaisuvapaa värivalokuva on noudettavissa osoitteesta http://www.newsonline.se/minolta 1)TIPA:n nimetessä ,,The Best Photo Products in Europe 2001-2002" Minolta DiMAGE 7 sai "Best Digital Prosumer Camera" -palkinnon. TIPA (Technical Image Press Association) on yhteenliittymä, joka edustaa 31:tä ammattilaisten valokuvauslehteä 13:sta Euroopan maasta. Nimitys "Prosumer" on lyhenne termistä Professional Consumer eli se liittyy ammattitasoisia ominaisuuksia omaavien tuotteiden markkinoihin. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00530/wkr0002.pdf