DiMAGE Scan Dual III - edullinen skanneri Minolta

DiMAGE Scan Dual III - edullinen skanneri Minolta DiMAGE Scan Dual III on uusin tulokas Minoltan 35mm ja APS* filmiskannerien sarjassa. Edullisesta hinnastaan huolimatta se tuottaa korkealuokkaisia kuvia, joiden laatu vastaa, ja jopa ylittää, sen mikä saadaan markkinoilla olevista kalliimmista laitteista. DiMAGE Scan Dual III:n käyttö on helppoa vasta-alkajallekin ja samalla se on riittävän tehokas vaativille harrastajille ja jopa ammattilaisille. Optinen tarkkuus on 2 820 dpi ja 16-bittinen A/D-muunto antaa hämmästyttävän upeita tuloksia, joissa on kaikkiaan 65 536 värisävyä kullakin värikanavalla. Lisäksi uudessa skannerissa 4.8 dynamiikka-alue (paras luokassaan), mikä säilyttää hienoimmatkin sävyt kuvan kaikkein tummimmilta alueilta sen vaaleimpiin alueisiin saakka. Skannerin todellinen "miehuuskoe" on sen kyky käsitellä värinegatiiveja. Filmin luonnollisen valotusvaran sekä syaanin, magentan ja keltaisen kerrostuman välisten tiheys- ja kontrastierojen vuoksi värinegatiivien skannaus on todellinen haaste. DiMAGE Scan Dual III käyttää edistyksellistä tekniikkaa negatiivista posiitiiviin muuntamisessa, joka takaa negatiivifilmien tarkan toistumisen. Skannausta helpottavia automaattisia kuvanparannustekniikoita ovat mm. pölyretusointi, joka minimoi filmipinnalle tarttuneiden pölyhiukkasten vaikutusta, sekä "pixel polish", joka tekee automaattisesti säädöt, joilla paras mahdollinen värintoisto saavutetaan. Lisäksi skannausprosessia on sekä helpotettu että monipuolistettu antamalla mahdollisuus valita joko automaattiset tai käsin säädettävät asetukset tarkennuksen, väritäsmäyksen ja monen muun skannaukseen vaikuttavan tekijän osalta. Käsin säädetyt asetukset voi tallentaa myöhempää käyttöä varten. Mahdollisimman nopean tiedonsiirron takaamiseksi DiMAGE Scan Dual III:ssa on liitäntä, joka tukee sekä USB 2.0 että USB 1.1. standardia. Kaapelit tulevat skannerin mukana. Hinta ja saatavuus Minolta DiMAGE Scan Dual III tulee myyntiin marraskuun 2002 aikana. Verollinen hinta on noin 499 EUR. *APS-adapteri on lisävaruste, jonka verollinen hinta on n. 175 EUR. Lisätiedot Minolta Finland (Minolta Svenska AB Finland Branch) Kenneth Hilapieli puh. 09-4355 650 gsm 0400-606 135 email kenneth.hilapieli@minolta.fi www.minolta.fi Englanninkielinen, täydelliset tekniset tiedot sisältävä dokumentti on noudettavissa osoitteesta http://www.minolta.se/pe/docs/dimage_scan_dual_3.rtf Vapaasti julkaistava korkean resoluution kuva on noudettavissa osoitteesta http://www.newsonline.se/minolta Koko Minoltan tuotevalikoimaa esittävät kuvat voi noutaa Minoltan kuvapankista, joka on osoitteessa http://www.minolta.se/pe/bilder.html Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=21504 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/24/20020924BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/24/20020924BIT00240/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/24/20020924BIT00240/bild.html Pictures