Minoltalta uutuus: DiMAGE 7Hi - 5 megapikselin digitaalikamera,

Minoltalta uutuus: DiMAGE 7Hi - 5 megapikselin digitaalikamera, jossa on 28-200mm objektiivi Minolta DiMAGE 7Hi on kehittyneempi vaihtoehto DiMAGE 7i:lle, digitaalikameralle, joka on herättänyt suurta arvostusta vaativien kuvaajien keskuudessa kaikkialla maailmassa. Useat uudet ja parannetut ominaisuudet tekevät DiMAGE 7Hi:stä monipuolisen kuvausvälineen niin studiossa kuin ulkonakin. Uudistuksia ovat mm nopeampi sarjakuvaus, erillinen salamajohdon liitäntä sekä uusin tekniikka digitaalisessa kuvankäsittelyssä. DiMAGE 7Hi:ssä on 5 megapikselin CCD ja valovoimainen GT-objektiivi, jossa on 28-200mm f/2.8-3.5 objektiivia vastaava 7x optinen zoom. Objektiivissa käytetään hyödyksi AD-lasia ja asfäärisiä linssejä, mikä tuottaa teräviä ja hyväkontrastisia kuvia ilman kromaattisia virheitä. Lisäksi kamerassa on edistyksellinen kuvankäsittelytekniikka, joka yhdessä objektiivin ominaisuuksien kanssa tuo kuviin poikkeuksellista laadukkuutta. DiMAGE 7Hi on nopea. Suljinajat ulottuvat lyhimmillään 1/4000 sekuntiin ja sarjakuvaus on mahdollista jopa 3 kuvaa / sekunti myös TIFF- ja RAW- tiedostomuotoja käytettäessä, joten kameraa voi verrata ammattimaisiin järjestelmäkameroihin. Lisäksi kamerassa on Ultra High Speed -toiminto, jolla saa jopa 7 kuvaa sekunnissa kuvakoon ollessa 1280x960 pikseliä. Erilaisia valaistusolosuhteita varten kameran valkotasapainon säädössä on yhdeksän asetusta: viisi esisäädettyä, kolme käsin säädettävää sekä automaattinen valkotasapaino. Kameran ICC-profiilit voi upottaa kuvatiedostoon, mikä mahdollistaa automaattisen väritäsmäyksen eri tulostus- ja painotekniikoita sekä monitorinäyttöjä käytettäessä. Minoltan kuvankäsittelytekniikka, CxProcess, takaa aiheen toistumisen luonnonmukaisesti. CxProcess säätää kuvan terävyyttä, väriä ja kontrastia samalla kun se vähentää kuvakohinaa eloisien ja luonnollisten kuvien tuottamiseksi. Kuvaajan omat, erikoistilanteisiin sovitetut kamera-asetukset voi tallentaa muistiin ja ottaa käyttöön tarvittaessa. Kolme kuvanlaadun asetusta, extra fine, fine ja standard, antaa mahdollisuuden vaihdella JPEG-tiedostojen pakkaussuhdetta. Lisäksi on asetukset pakkaamattomille TIFF- ja RAW-kuvatiedostoille. Zoomobjektiivissa on tupla-asetus makrokuvaukselle: optimaalinen tarkennus on mahdollista sekä laajakulmalla että telellä. Laajalla tarkennusalueella on kolme herkkää AF-tunnistinta ja Flex Focus Point, jonka avulla tarkennuspisteen voi nelisuuntasäädintä käyttäen sijoittaa minne tahansa koko etsinkuvan alueella. Näin optimaalinen tarkennus onnistuu aiheen kontrastista riippumatta. Kuvan reaaliaikaisen histogrammin voi nähdä etsimessä tai LCD-monitorissa, jolloin kuvan valoisuusjakauman voi suoraan arvioida ennen kuvan ottamista. Toiminto on ainutlaatuinen digitaalikameroissa. DiMAGE 7Hi ei ota vain hienoja liikkumattomia kuvia. Se selviytyy myös digitaalisesta videokuvasta erilaisissa luovissa muodoissa. Jopa 60 sekuntia standardia QVGA (320x240) värielokuvaa tai mustavalkoista yöelokuvaa voidaan tuottaa yhdessä 16-bittisen äänen kanssa. Uusi kamera on magnesiumpinnotteisen, erittäin kevyen, mutta vankan rungon sisällä ja ulkopinta on ammattimaisen tyylikästä mustaa. Varusteluistin ja salamajohtoliitännän avulla kameraa voi käyttää yhdessä monien kehittyneiden salama- ja valaisujärjestelmien kanssa. Hinta ja saatavuus DiMAGE 7Hi tulee erikoisliikkeiden myyntiin syyskuun lopussa 2002 ja sen verollinen hinta on n. 1900 EUR. Hinta sisältää kaksi CompactFlash- korttia (16MB ja 128MB), CompactFlash-korttikotelon sekä nahkaisen kameralaukun. Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=21291 Lisätietoja antaa Minolta Finland Kenneth Hilapieli puh 09-4355 650 gsm 0400-606 135 Email kenneth.hilapieli@minolta.fi www.minolta.fi Täydellisemmät tiedot Minolta DiMAGE 7Hi:stä sisältävän englannikielisen dokumentin voi ladata osoitteesta http://www.minolta.se/pe/docs/dimage_7hi.rtf Korkean resoluution värikuvan, joka on vapaasti julkaistavissa, voi ladata osoitteesta http://www.newsonline.se/minolta Kazuo Tashima perusti Minolta Co., Ltd.:n vuonna 1928 Osakassa, Japanissa. Kameroiden sarjavalmistus alkoi 1929. Mr Tashima pyrki parhaisiin mahdollisiin tuloksiin yhdistämällä useita tekniikoita. Se on edelleen voimassa oleva periaate - optisten, mekaanisten ja elektronisten tekniikoiden yhdistäminen. Minolta on yksi maailman johtavista kopiokoneiden, tulostinten, faksien, elektronisten kuvankäsittelytuotteiden sekä tavanomaisten- ja digitaalikameroiden, kiikarien ja objektiivien valmistajista. Lisäksi Minolta on johtavassa asemassa luminanssimittarien, värianalysaattorien ja spektrofotometrien valmistajana. Minoltan vuosiliikevaihto on yli 4 miljardia euroa ja sillä on yli 23 000 työntekijää. Suomessa Minolta kameroita, kiikareita, filmiskannereita ja valotusmittareita edustaa ja tuo maahan Minolta Finland (Minolta Svenska AB Finland Branch). ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/10/20020910BIT00300/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/10/20020910BIT00300/wkr0001.doc