Minoltan uutuus: Dynax 4 - maailman pienin ja kevein 35 mm järjestelmäkamera

Minoltan uutuus: Dynax 4 - maailman pienin ja kevein 35 mm järjestelmäkamera Minolta Dynax 4 on järjestelmäkamera, jossa on maailman tähän asti pienin ja kevein runko. Monista edistyksellisistä ominaisuuksista huolimatta se on automaattisten toimintojensa ja hyvin sijoiteltujen säätimiensä ansiosta helppokäyttöinen. Kamera täyttää sekä aloittelijan että kokeneemman kuvaajan vaatimukset. Dynax 4:ssä on yksi luokkansa nopeimmista AF-järjestelmistä ja sen ennakoiva autofokus seuraa kameraa lähestyvää aihetta laukaisimen painamisesta aina valotushetken alkuun saakka. Valotuksen mittaa 14- segmenttinen hunajakennokuvioinen järjestelmä, joka analysoi sekä aiheen että taustan valoisuuden. Seurauksena on täydellinen valotus myös vaikeassa valaistuksessa. Dynax 4:ssä on myös pistemittaus, jonka avulla valotuksen voi mitata pienemmältä alueelta. Kamerassa on neljä erilaista valotustapaa: ohjelmoitu valotus, aika- automatiikka, aukkoautomatiikka ja käsisäätö. Valotushaarukoinnissa kamera ottaa automaattisesti kolmen kuvan sarjan, jossa valotus vaihtelee: normaali valotus, alivalotus ja ylivalotus. Valotusten eroksi voi valita 0,3, 0,5, 0,7 tai 1,0 EV. ADI (Advanced Distance Integration) on hienostunut salamavalon mittausjärjestelmä. Tavanomaisessa salamamittauksessa tummat tai heijastavat aiheet aiheuttavat kuvan yli- tai alivalottumisen. Aiheen tai taustan heijastavuuden aiheuttaman vaikutuksen vähentämiseksi ADI- järjestelmä ottaa huomioon myös objektiivin välittämän etäisyystiedon. Minoltan erillissalamien välähdystä voidaan ohjata langattomasti. Toiminto antaa kuvaajalle lisää säätömahdollisuuksia ja mahdollisuuden väläyttää useita salamia samanaikaisesti. Dynax 4:stä on kaksi versiota: standardimalli ja päivyrimalli. Jälkimmäinen pystyy valottamaan kellonajan ja päiväyksen kuviin ja sen laukaisemista voidaan ohjata infrapunakaukosäätimellä RC-3 (lisävaruste). Molemmissa malleissa on kasettipesän lukitus, joka estää takakannen avaamisen ennen kuin filmi on kelattu. Hinta ja saatavuus Minolta Dynax 4 tulee kamerakauppoihin huhtikuun lopussa 2002. Sen hintaa ei ole vielä varmistettu. Lisätietoja antaa Minolta Finland (Minolta Svenska AB Finland Branch) Kenneth Hilapieli p. 09-4355 650 gsm 0400-606 135 email kenneth.hilapieli@minolta.fi www.minolta.fi Tarkemmat tiedot ja tekniset ominaisuudet voi noutaa osoitteesta http://www.minolta.se/products/mswdocs/dynax_4.rtf Julkaisuvapaan, korkaresoluutioisen kuvan voi noutaa osoitteesta http://www.newsonline.se/minolta Click here to view pictures: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=17813 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/14/20020314BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/14/20020314BIT00580/wkr0002.pdf