MIOTEC SAI BS7799-TIETOTURVALLISUUSJÄRJESTELMÄ-SERTIFIKAATIN

Report this content

Tietoturvallisuus ja toimintatavat standardin mukaisia MIOTEC SAI BS7799-TIETOTURVALLISUUSJÄRJESTELMÄ- SERTIFIKAATIN Sertifioituja kohteita ovat Miotecin korttituotteiden ja siruohjelmistojen tuotekehitys, valmistus ja personointi. BS7799- standardin mukaiset prosessit antavat lisäksi valmiuden toimia yhdessä laatuvarmenteiden myöntäjien kanssa sekä osallistua yritysturvallisuuteen ja sähköisiin asiointipalveluihin liittyviin ratkaisuihin. Suomessa on kymmenen BS7799-sertifikaatin saanutta yritystä, joista Miotec on ensimmäinen kortinvalmistaja. - BS7799 eli British Standard 7799 -sertifikaatti on maailmalla tunnettu ja arvostettu nimenomaan tietoturvan takaajana, sanoo sertifioinnin johtaja Eeva Parviainen SFS- sertifiointi Oy:stä. Sertifikaatin myötä Miotecin mahdollisuudet valmistaa yhä vaativampia korttituotteita paranevat. - Sertifikaatti selvästikin jämäköittää sisäistä toimintaamme ja parantaa sen laatua sekä tuo kustannussäästöjä, toteaa Miotecin toimitusjohtaja Timo Friman. Frimanin mukaan sertifikaatin hakeminen liittyi luontevasti toimintojen määrätietoiseen kehittämiseen. - Kaikki tuotteemme ovat ainakin jossain muodossa turvatuotteita, siksi standardin vaatimukset täyttävän tietoturvajärjestelmän sertifiointi luo varmuutta myös asiakkaille ja kumppaneille. Viime aikojen tapahtumat Suomessa ja maailmalla ovat osoittaneet että tietoturvallisuus on kriittinen asia. - Uskon BS7799- sertifikaatin osoittavan, että Miotecissa tietoturvallisuuteen suhtaudutaan vakavasti ja sitä halutaan edelleen kehittää, Friman sanoo. Projektipäällikkö Laura Aho eTampere-hankkeesta vahvistaa, että tasokkaalla tietoturvallisuudella on suuri merkitys asiakkaalle. - Sertifiointi luo uskoa yhteistyön ja toiminnan jatkuvuuteen ja on tae luotettavasta kumppanista, Laura Aho sanoo. Lisätietoja: toimitusjohtaja Timo Friman, Miotec Oy p. 040 703 1439 s-posti: timo.friman@miotec.fi Miotec Oy kehittää, markkinoi ja tuottaa turvallisen asioinnin kortteja sekä siruihin liittyviä ohjelmistoja. Miotecin ydinosaamisalue on erityisissä älykorttiteknologioissa, niiden yhdistelmissä sekä ohjelmistoissa. Biometria, PKI ja RFID eli henkilön fyysisiin ominaisuuksiin perustuva tunnistus, julkisen avaimen menetelmä ja etälukutekniikka mahdollistavat tietoturvallisuuden ja fyysisen turvallisuuden yhdistämisen asiakkaan korttiratkaisuun. Miotecin tärkeitä asiakkaita ovat yritykset, joilla on laaja kanta-asiakasohjelma tai tarve organisaatiokorteille sekä julkishallinto, pankit ja luottoyhtiöt. Miotecin kumppaniverkosto rakentuu yhteistyölle järjestelmäintegraattoreiden ja ohjelmistoyritysten, turvallisuuteen erikoistuneiden yhtiöiden sekä teleoperaattoreiden ja paikallisten korttiyritysten kanssa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/05/20021205BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/05/20021205BIT00020/wkr0002.pdf