Miotecin tilinpäätös 2001

Report this content

MIOTECIN TILINPÄÄTÖS 2001 ·Miotecin liikevaihto tilikaudella 2001 oli 10,6 miljoonaa euroa (15 kk). Kasvua suhteutettuna edelliseen 12 kuukauden tilikauteen oli 23,2 %. Viennin osuus oli 64 %. ·Tilikauden tulos oli -4,2 miljoonaa euroa, mikä on pääosin budjetin mukainen. ·Tilikausi 2001 oli Miotecissa rakentamisen vuosi, jonka aikana toteutettiin perusteellinen toimintojen ja organisaation uudelleenjärjestely. Voimakkaan, etenkin tuotekehityshenkilöstön, rekrytoinnin ja siten henkilöstökulujen kasvun lisäksi tulosta rasitti kiinteiden liikekulujen ja käyttöomaisuuden poistojen kasvu. Koneisiin, kalustoon ja toimitiloihin investoitiin toiminnan saattamiseksi kansainvälisten vaatimusten tasolle. ·Miotecin yhtiökokous 3.5.2002 on valinnut Miotecin hallitukseen Paavo Prepulan, Timo Frimanin ja Tapio Robertssonin. Aikaisempi hallituksen jäsen Timo Markkula siirtyy varajäseneksi. Hallitus valitsi puheenjohtajakseen VTM Paavo Prepulan. · Lisätietoja: Timo Friman, Miotec Oy, p. 040 703 1439, s-posti timo.friman@miotec.fi Miotec Oy markkinoi, kehittää ja valmistaa muovikortteja sekä siruihin liittyviä ohjelmistoja. Tuotteitamme ovat perus-, muisti- ja älykortit sekä MioCOS-korttikäyttöjärjestelmä ja siruihin liittyvät sovellukset. Älykorteissa hyödynnetään julkisen avaimen menetelmää (PKI), fyysisiin ominaisuuksiin perustuvaa tunnistamista (biometria) ja etätunnisteteknologiaa (RFID). Vuonna 1992 perustetun Miotecin liikevaihto tilikaudella 2001 oli 10,6 miljoonaa euroa, josta 64 % on vientiä. Miotecin palveluksessa on 120 työntekijää. Merkittävimpiä Miotecin asiakkaita ovat kaupan keskusliikkeet ja yritykset, joilla on laaja kanta-asiakasohjelma, pankit ja luottoyhtiöt, liitot ja yhdistykset sekä operaattorit. Lisätietoja Miotecin kotisivuilta www.miotec.fi. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/17/20020517BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/17/20020517BIT00310/wkr0002.pdf