• Mirasys/

Tehokas ja suorituskykyinen Mirasys Videonhallintajärjestelmä esittelyssä FinnSec 2015 –messuilla 18-20.11.2015, osastolla 6a95

Report this content

Mirasys Oy, Suomen markkinajohtaja älykkäissä videonhallintaratkaisuissa,  esittelee FinnSec 2015 -messuilla, osastolla 6a95, entistä tehokkaamman ja suorituskykyisemmän Mirasys VMS -version, joka tarjoaa myös monia uusia järjestelmän käyttöä helpottavia, monipuolistavia ja tehostavia toiminnallisuuksia.

Tehokkuus ja suorituskyky

Tehokas Mirasys VMS -järjestelmä mahdollistaa satojen kameroiden liittämisen yksittäiseen VMS –palvelimeen ja useiden satojen VMS-palvelimien verkottamisen yhteen loogiseen kokonaisuuteen. Laajojen kokonaisuuksien käyttöä monipuolistaa Mirasys AVM –virtuaalimatriisi, joita saadaan liitettyä tarpeellinen määrä yhteen järjestelmäratkaisuun.

4K-kameroiden ja entistä suurempien kuvatahtien myötä VMS-järjestelmiltä vaaditaan entistä enemmän suorituskykyä, koska videostriimien tietoliikenteen ja tallennettavan materiaalin määrät lisääntyvät moninkertaisesti. Suorituskyvyn kasvun myötä Mirasys VMS hallitsee niin 4K –kamerat kuin voimakkaasti lisääntyvän kuvamateriaalin määrän.

Monipuolisuus ja tehokas käyttö

Mirasys käyttöliittymien monipuolisuus merkitsee ennen kaikkea aiempaa tehokkaampaa ja helpompaa järjestelmän käyttöä. Mirasys Spotter –käyttöliittymä on muokattavissa käyttäjien ja käyttäjäryhmän yksilöllisiä tarpeita vastaamaan. Näkyvissä on vain ne toiminteet, joita käyttäjä ensisijaisesti tarvitsee käyttäessään Mirasys VMS -järjestelmää.

Yksittäisten erillistä raporttia vaativien tapahtumien määrä on viime aikoina lisääntynyt merkittävästi, minkä johdosta olemme tehneet raportoitavien tapahtumien käsittelystä entistä tehokkaampaa. Mirasys Medialeikekoosteen avulla tapahtumaan liittyvät tallenteet, kuvaukset ja ajat saadaan helposti yhdistettyä yhdeksi yhtenäiseksi ja selkeäksi kronologisessä järjestyksessä olevaksi raportiksi, joka sisältää myös tapahtuman kirjallisen kuvauksen.

”Kun raportoitavia tapahtumia on toistuvasti, kuten esim. kauppakeskuksessa, Mirasys Medialeikekooste tuo merkittävää ajan säästöä niin raporttien tekijöille kuin raporttien käsittelijöille”, kertoo Mirasys Suomen maajohtaja, Veli-Matti Luukkanen, ja jatkaa: ”Mirasys Medialeikekooste on tuttuun tapaan helppokäyttöinen kuten kaikki muutkin Mirasys VMS-toiminteet.”

Käyttäjien toiveista johtuen tallennus on käynnistettävissä myös manuaalisesti. Se helpottaa merkittävästi toimintaa tilanteissa, joissa yksittäinen kamera tai tietyn alueen kamerat on saatava tallentamaan riippumatta siitä, onko kameran kuvassa liikettä tai ei.

”Medialeikekooste ja manuaalinen tallennus toimivat hyvinä esimerkkeinä parannuksista, jotka tehostavat ja helpottavat käyttäjien päivittäistä toimintaa”, kertoo Veli-Matti Luukkanen. ”Lisäksi Mirasys VMS -ratkaisun skaalautuvuus ja monipuolisuus antaa asiakkaille mahdollisuuden luoda kulloisiinkin tarpeisiin juuri sopiva kokonaisuus. Uuteen tehokkaaseen ja suorituskykyiseen Mirasys VMS -järjestelmäkokonaisuuteen saadaan liitettyä rajattomasti megapikselikameroita ja luonnollisesti useita satoja VMS-solmuja sekä monia eri sovelluksia ja kolmansien osapuolien järjestelmiä.”

Mirasysin osastolla 6a95 on uutuuksien lisäksi mahdollisuus tutustua mm. Mirasys AVM-virtuaalimatriisiin, monipuoliseen videoanalytiikkaan, integroituun rekisterinumeron-tunnistukseen lupa- ja hallintasovelluksella, selainpohjaisiin raportteihin sekä eri järjestelmien integraatioihin.

Veli-Matti Luukkanen, Maajohtaja Mirasys Suomi, puh. 050 411 7317

sähköposti: veli-matti.luukkanen(at)mirasys.fi

Sari Lappalainen, Markkinointijohtaja, puh.  040 511 3457

sähköposti: sari.lappalainen(at)mirasys.com

Mirasys Oy

Mirasys Oy on Suomen markkinajohtaja älykkäissä videonhallintaratkaisuissa. Asiakkaat eri toimialoilta käyttävät Mirasysin järjestelmiä yli 40:ssä maassa vahingontorjuntaan, alueiden suojeluun, rakennusten hallintaan ja operatiivisen tehokkuuden parantamiseen. Suomalainen Mirasys toimii maailmanlaajuisesti yhteistyössä turvallisuusalan johtavien palveluntarjoajien, jakelijoiden ja systeemi-integraattoreiden kanssa. Yli 70.000 asiakasta käyttää Mirasys-järjestelmiä, joihin on liitetty lähes miljoona kameraa. Mirasys tukee yli 2.000 validoitua IP-kameramallia johtavilta kameravalmistajilta, tuhansia yhteensopivia kameramalleja sekä kaikkia analogikameroita. Lisätietoja www.mirasys.fi.