Liikkujan viikolla kiitetään kimppakyydistä:Verkkopalvelu yhdistää kimppakyydin tarjoajat ja tarvitsijat

Kimppakyydin järjestäminen on aina ollut omista suhteista ja aktiivisuudesta kiinni. Vaikka samaan suuntaan olisi menossa montakin ihmistä, voi esteitä kimppakyydin organisoimiselle olla useita. Esimerkiksi se, että tuttavapiiriin ei valmiiksi satu kuulumaan riittävää määrää samaan suuntaan matkustavia auton omistajia tai autottomia ihmisiä. Apuun tulee sosiaalisen median tavoin toimiva verkkopalvelu.

Kimppakyydin saaminen on nyt tehty helpoksi. Greenridersin verkkopalvelu www.greenriders.fi yhdistää kimppakyydin tarjoajat ja tarvitsijat. Palveluun voi tehdä tarjouksia kyydiksi, ja ilmoittaa jos kyytiä tarvitsee. Kun joku nappaa kiinni tarjoukseesi, eli joko tarjoaa sinulle kyytiä tai hyväksyy kyytipyyntösi, saat viestin kännykkääsi.

Palvelu tekee ihmisten yhdistämisen mahdollisimman helpoksi, sekä teknisesti että henkisesti. Kuten sosiaalisen median muissakin palveluissa, myös kimppakyytipalveluun luodaan oma profiili. Profiilissa voi valita kuinka paljon itsestään kertoo. Kuva varmasti edesauttaa kyydin saantia tai kyydittävän löytymistä. Palvelu motivoi käyttäjiään myös kertomalla säästetyt hiilidioksidipäästöt. Säästöt näytetään sekä yhden käyttäjän / matkan osalta, että koko palvelun aikaansaamat kokonaissäästöt.

Palvelun kehitelleen Bravioz oy:n toimitusjohtaja Oskari Räisänen kertoo, että Greenriders -palvelu on avautumisensa 1.6.2010 jälkeen yhdistänyt jo tuhat kimppakyydin tarvitsijaa ja tarjoajaa toisiinsa.

Palvelulla on oma sovelluksensa myös keskisuurten ja suurten yritysten käyttöön. Palvelu toimii myös mobiilisovelluksena.

Kiitä kimppakyydistä -kampanja:
Toimitusjohtaja Oskari Räisänen, Bravioz oy

Liikkujan Viikko:
Ylitarkastaja Saara Jääskeläinen
Liikenne- ja viestintäministeriö

www.greenriders.fi
www.liikkujanviikko.fi
www.mobilityweek.eu

Kiitä kimppakyydistä -kilpailu osoitteessa: http://www.greenriders.com/kiitakimppakyydista

Liikkujan viikko eli European Mobility Week on Euroopan-laajuinen kampanja, jota vietetään joka vuosi samana ajankohtana, 16.–22. 9. Teema vaihtelee vuosittain, mutta kampanjan tarkoituksena on kiinnittää huomiota arkipäivän liikkumisvalintoihin kestävän kehityksen näkökulmasta.

Liikkujan viikon tapahtumia suunnittelevat ja järjestävät yhteistyössä kunnat, järjestöt, yritykset ynnä muut tahot. Ympäristöministeriö ja liikenne- ja viestintäministeriö toimivat kampanjan kansallisina koordinaattoreina ja linkkinä Euroopan suuntaan.

Liikkujan viikon tapahtumia voi seurata kampanjasivujen tapahtumakalenterista http://www.liikkujanviikko.fi/tapahtumat/