ENNENNÄKEMÄTÖN VERKKOPELITAPAHTUMA MIKKELISSÄ

MPY 24h LAN & eSports -verkkopelitapahtuma on laajuudeltaan ensimmäinen laatuaan Mikkelissä. MPY Maailman tilat muuntuvat verkkopelikeskukseksi 20.–21.7., ja ilmaisessa tapahtumassa nähdään viikonlopun aikana niin peliturnaus, LAN-tapahtuma ja eSports-kisakatsomo.

e-urheilu on jatkuvasti kasvava laji, joka näkyy yhä enemmän mediassa. MPY 24h LAN & eSports -tapahtuma onkin suunnattu kaikille pelaamisesta ja eSportsista kiinnostuneille tieto- ja taitotasosta riippumatta.

“Pelitapahtumassa voit löytää helposti uusia pelikavereita tai tavata vanhoja tuttuja sekä oppia lisää verkkopelaamisesta. Tapahtumassa järjestetään myös pienimuotoisia kilpailuja sekä muuta oheistoimintaa, joiden lomassa voit rentoutua ja rupatella kavereiden kanssa – sopii loistavasti myös tytöille”, Mikkeli eSportsin hallitus toteaa tapahtumajulkaisussaan.

Laajakaistaratkaisut oleellisia verkkopelaamiselle

MPY Maailman myymälävastaavan Tuomas Sorosen mukaan yhteistyö e-urheilun saralla on myös merkittävä päänavaus MPY:n kuluttajaliiketoiminnalle, joka toimittaa mm. verkkopelaamiseen tarvittavia kiinteitä laajakaistaliittymiä.

“Nettiä käytetään enemmän kuin koskaan. Iso osa töistä voidaan tehdä kätevästi kotoa käsin etänä ja viihdepalvelut tarjoavat helposti ajanvietettä silloin kun itselle sopii. Hyvän nettiyhteyden merkitys siis kasvaa jatkuvasti”, Soronen toteaa.

MPY ja Mikkeli eSports Ry aloittivat yhteistyön huhtikuun alussa ja seura on innoissaan paikalliselta toimijalta saadusta tuesta eSports-toiminnan toteuttamisessa. Seura on ilmoittanut julkaisevansa uudet jäsenetunsa tapahtuman aikana.

USA:ssa järjestettävässä turnauksessa myös suomalaisedustus

Tapahtuma avaa ovensa lauantaina 20.7. klo 10, ja itse toiminta alkaa klo 12.00 Counter-Strike: Global Offensive -turnauksella, joka lähetetään myös suorana verkossa Twitch-palvelussa. Turnausta seuraavat LAN-tapahtuma ja yllätysturnaus, joiden jälkeen tapahtuma muuttuu Intel Extreme Masters (IEM) Chicago -turnauksen kisakatsomoksi. IEM Chicagossa pelaa myös suomalainen e-urheilujoukkue Ence.

MPY Palvelut Oyj on suomalainen tietotekniikkapalveluihin erikoistunut asiantuntijayritys, jonka palveluksessa on yli 150 ICT-alan ammattilaista. MPY tarjoaa kuluttaja-asiakkaille laajakaista ja tv-palveluja sekä monipuolisia tietotekniikan lisäpalveluja Etelä- ja Pohjois-Savossa. MPY palvelee yritysasiakkaita valtakunnallisesti kokonaisvaltaisena tietohallinnon kumppanina.  www.mpy.fi.