MPY Palvelut huolehtii Diacorin työasema- ja Service Desk-palveluista

Tietotekniikkaan ja tietoliikenteeseen erikoistunut MPY Palvelut Oyj on solminut lääkäriasemaketju Diacor terveyspalvelut Oy:n kanssa laajan IT-palvelusopimuksen, joka kattaa noin 1300 työasemaa yhteensä 13 lääkäriaseman verkostossa pääkaupunkiseudulla.

MPY Palvelujen ja Diacorin väliseen monivuotiseen IT-palvelusopimukseen kuuluvat diacorilaisten työasema-, Service Desk- ja ongelmaratkaisupalvelut, lähituki sekä järjestelmänhallinnan ja laitteiden elinkaaripalvelut ja tietoturvaohjelmistot. Yhteensä palveluja tuotetaan lähes 1300 työaseman ympäristössä.

Diacorin CIO:n Tuomas Teurin mukaan yhtiö korosti IT-kilpailutuksessaan erityisesti kokonaispalvelun merkitystä.

- Halusimme, että IT-kumppani ottaa kokonaisvastuun työasemaympäristöstämme, jotta voimme keskittyä asiakaspalveluratkaisuihin ja terveyspalvelujen tuottamiseen. Kattavat kokonaisvastuut tällä alueella ovat meille hyvin tärkeitä, Tuomas Teuri toteaa.

Teuri etsi oikeankokoista kumppania, jolla on samanlaiset intressit kuin diacorilaisilla, ja myös kumppania, jolle Diacor on oikeasti tärkeä asiakas. Valinta päätyi MPY Palveluihin, joka otti hoitaakseen diacorilaisten työasemaympäristön palvelut.

MPY:n palvelujohtaja Jani Pajari on hyvin tyytyväinen uuteen sopimukseen ja korostaa tiiviin vuorovaikutuksen merkitystä palvelutyössä asiakkaan kanssa.

- Meidän tavoitteenamme on ICT-alan paras asiakaskokemus, mikä tarkoittaa yhä parempaa ja tiiviimpää vuorovaikutusta niin asiakkaidemme kuin kumppaniemme kanssa. Ongelmien korjaamisen sijaan keskitymme vahvasti ennakoivaan työhön, minkä ansiosta voimme tuottaa häiriötöntä kokonaispalvelua asiakkaillemme, Jani Pajari toteaa.

Kokenut palveluyhtiö tavoittelee merkittävää markkina-asemaa kotimaan ICT-markkinoilla. Yhtiön palveluksessa on lähes 120 henkilöä kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa.

CIO Tuomas Teuri, Diacor terveyspalvelut Oy, puh. 040 754 9507, etunimi.sukunimi@diacor.fi
Palvelujohtaja Jani Pajari, MPY Palvelut Oyj, puh. 0400 630 587,
etunimi.sukunimi@mpy.fi

Kotimainen Diacor on Helsingin Diakonissalaitoksen ja LähiTapiolan omistama hyvinvointialan yritys. Diacorilla on 13 lääkäriasemaa pääkaupunkiseudulla, yksi Turussa ja Suomen pitkäaikaisin yksityinen sairaala Helsingin Ruoholahdessa. Diacor on Helsingin Diakonissalaitoksen ja LähiTapiolan omistama hyvinvointialan yritys. Konsernin liikevaihto vuonna 2015 oli yhteensä 78,8 miljoonaa euroa. www.diacor.fi ja www.diacorplus.fi/