MPY Palvelut huolehtii Itä-Suomen yliopiston työasemien toimittamisesta

ICT-talo MPY Palvelut Oyj on solminut palvelusopimuksen Itä-Suomen yliopiston (UEF) kanssa työasemien esiasennuksesta ja toimittamisesta sekä tietojen siirrosta. Sopimus sisältää vuosittain enimmillään 1500 työaseman toimituksen Kuopion, Joensuun ja Savonlinnan kampuksille.

Tietotekniikkaan ja tietoverkkoihin erikoistunut MPY Palvelut on solminut työasemapalveluja koskevan palvelusopimuksen Itä-Suomen yliopiston (UEF) kanssa. Jatkossa MPY huolehtii UEF:in työasemien toimittamisesta, niiden esiasennuksista sekä vaihdon yhteydessä tietojen siirrosta. UEF pyrkii hankinnallaan hakemaan kustannussäästöjä sekä samalla sujuvoittamaan ja automatisoimaan asennusprosessia.

- MPY Palvelut voitti sopimuksen UEF:in asettamien tiukkojen kriteerien perusteella ja erinomaisella palvelujen toimituskyvyllä UEF:in vaatimustason mukaisesti. Työasemia liikkuu vuosittain arviolta 1500 kappaletta ja kampusalueet sijaitsevat eri kaupungeissa, joihin MPY toimittaa käyttövalmiit työasemat sopimuksemme mukaisesti, toteaa Itä-Suomen yliopiston tietohallintojohtaja Juha Eskelinen.

MPY Palvelujen aluejohtaja Marko Kiiski on tyytyväinen solmittuun sopimukseen. MPY Palvelut tavoittelee merkittävää markkina-asemaa kotimaan ICT-markkinoilla alan parhaan asiakaskokemuksen voimalla ja työasemapalvelut ovat tärkeässä roolissa osana etenemistä.

- MPY keskitti työasemien ja mobiililaitteiden asennuskeskuksensa keväällä 2016 Vantaalta Kuopioon ja vahvisti työasemien toimituksessa palveluprosessiaan, jotta asiakkaiden työvälinetoimitusten laatu on hyvä ja toimitusaika on nopea. Näin laitteet saadaan asiakkaalle tehokkaasti käyttöön ja säästetään aikaa sekä rahaa, Marko Kiiski sanoo.

Kiisken mukaan läsnäolo kahdeksalla paikkakunnalla kotimaassa on vahvuus, joka tässäkin kilpailutuksessa oli etu. Kuopion ja Joensuun toimipisteissä työskentelee yli 25 ICT-alan ammattilaista. Kaikkiaan yhtiön palveluksessa koko Suomessa on yli 130 henkilöä.

MPY Palvelujen asiakkaana työasemien ja laitteiden osalta Itä-Suomen alueella on UEF:in lisäksi myös Savon koulutuskuntayhtymä ja Savonia-ammattikorkeakoulu.

Lisää ICT-ammattilaisia haetaan erityisesti Itä-Suomeen

MPY Palvelujen strategian mukainen eteneminen ja kasvu ovat lisänneet osaajien tarvetta. Yhtiöllä on parhaillaan useita avoimia työpaikkoja haussa erityisesti Itä-Suomen alueella.

MPY Palvelujen mukaan esimerkiksi asennuskeskuksen sijainnin Kuopioon ratkaisi ammattitaitoisen ja koulutetun työvoiman saatavuus alueella. ICT-ammattilaisten koulutuksesta huolehtivat UEF ja alueen ammattikorkeakoulut sekä ammattioppilaitokset.

MPY Palvelut Oyj, aluejohtaja Marko Kiiski, puh. 050 057 9615, etunimi.sukunimi@mpy.fi

MPY Palvelut Oyj
on suomalainen tietotekniikkapalveluihin erikoistunut asiantuntijayritys, jonka palveluksessa on 130 ICT-alan ammattilaista kahdeksalla paikkakunnalla Suomessa. Tuotamme ICT-palveluja niin yritys- kuin kuluttaja-asiakkaille tavoitteenamme toimialan paras asiakaskokemus. Yhdessä tekemällä saamme asioita aikaan ja varmistamme asiakkaan menestyksen. Tutustu meihin osoitteessa www.mpy.fi

Itä-Suomen yliopisto (UEF) on yksi Suomen suurimmista tiedeyliopistoista. Yliopistossa on opiskelijoita 15 000 ja henkilöstöä 2 700. Kampukset sijaitsevat Joensuussa, Kuopiossa ja Savonlinnassa. Monialainen yliopisto tarjoaa opetusta yli 100 pääaineessa. Yliopiston kansainvälisen huipputason tutkimusalueet sekä kehittyneet, vahvat tutkimusalueet rakentuvat neljän maailmanlaajuisen haasteen ympärille. www.uef.fi