Mr. Goodliving mukana sonera mspacen game point käyttäjäpilotissa

Report this content

MATKAPUHELIMEEN LADATTAVIEN JAVA-PELIEN KäYTETTäVYYSTUTKIMUS ALKOI: MR. GOODLIVING MUKANA SONERA MSPACEN GAME POINT KäYTTäJäPILOTISSA HELSINKI, FINLAND - 26.3.2002. Ladattavien mobiilipelien ja viihdesovelluksien suunnitteluun ja toteuttamiseen erikoistunut Mr. Goodliving Oy osallistuu Java-peleillään Sonera Mspacen Game Point- käyttäjäpilottiin. Suomessa laatuaan ensimmäinen mobiilipeleihin keskittynyt, käytettävyyttä ja pelaamista koskeva käyttäjäpilotointi aloitettiin pääkaupunkiseudulla ja Länsi-Suomen alueella maanantaina 25.3. Game point-käyttäjäpilotilla hankitaan kuluttajien mielipiteitä ja tunnelmia verkosta matkapuhelimeen ladattavien Java-pelien toiminnallisuudesta, käytettävyydestä ja viihteellisyydestä. Sonera Mspace on kutsunut käyttäjätutkimukseensa mukaan yli 400 kuluttajaa. Mr. Goodliving osallistuu pilottiin toimittamalla Game pointiin yhteensä kahdeksan laadukasta Java-peliä. Pilotissa on mukana myös muita pelituottajia. Pilotin ensi vaiheessa käyttäjät voivat ladata pelejä Siemensin SL45i-matkapuhelimiin. Myöhemmin käytettävyyttä laajennetaan myös muihin Java-yhteensopiviin matkapuhelimiin. "Game point -pilotissa testaamme Java-sovellusten käytettävyyttä, ja hyvien pelikokemusten tarjoaminen asiakkaille vaatii oikeiden yhteistyökumppanien löytämistä", kertoo osastopäällikkö Jussi Koski Sonera Mspacesta. "Matkapuhelimiin ladattavien Java-pelien pitää olla eritoten pelattavia, kiinnostavia ja aiheiltaan sopivan vaihtelevia", toteaa Koski. "Pelin puristaminen matkapuhelimen ruutuun on vaativaa ja haasteellista. Kun lisäksi huomioidaan pelisovellusten kokoa säätävät tekniset rajoitukset, on pelattavuuden säilyttäminen mobiilipeleissä todellinen taitolaji", jatkaa Koski. "Mr. Goodlivingin tuotteet osoittavat, että yritys kuuluu kansainvälisten Java-pelitalojen kärkikaartiin". "Sonera Mspacen Game point -tutkimuspilotti on meille erittäin tärkeä projekti", sanoo Mr. Goodlivingin tuotehallinnasta vastaava johtaja Sami Lahtinen. "Faktatietojen puuttuminen ladattavien mobiilipelien käytettävyydestä on ollut selkiö, koska Java-matkapuhelinten lanseeraus Euroopan markkinoille on alkanut vasta hiljattain", jatkaa Lahtinen. "Käyttäjäkokemuksia Java-peleistä matkapuhelimissa ei siis ole aiemmin voitu saada. Osallistumme Sonera Mspacen käyttäjäpilottiin uutuustuotteillamme, ja odotamme suurella mielenkiinnolla projektin tuloksia. Suomalaiset ovat aina näyttäneet esimerkkiä uusien mobiilipalvelujen käyttöönotossa, joten mikseivät siis nytkin: Java- pelit ovat uusi ja houkutteleva viihdepalvelu matkapuhelimissa". Lisätietoja Game point -pilotista osoitteessa: www.mspace.fi Sonera Oyj (HEX: SRA, NASDAQ: SNRA) on matkaviestinnän ja monipuolisten televiestintäpalvelujen osaaja. Soneran tavoitteena on kasvaa ja kehittyä Suomessa ja valikoiduilla kansainvälisillä markkina-alueilla toimivana viestintäoperaattorina sekä asiointi- ja sisältöpalvelujen tarjoajana. Yhtiö tarjoaa myös edistyksellisiä dataviestinnän ratkaisuja yrityksille sekä kiinteän verkon puhelupalveluja Suomessa ja lähialueilla. Soneran liikevaihto vuonna 2001 oli 2,2 mrd. euroa ja voitto ennen satunnaiseriä ja veroja 0,45 mrd. euroa. Soneran palveluksessa on noin 10 000 henkilöä. www.sonera.fi. Sonera Mspace on avoin kehitysympäristö, jossa kolmannen sukupolven matkapuhelinpalveluja testataan ja kehitetään testikäyttäjiltä saatavan palautteen mukaan. Mspacen tavoitteena on luoda kuva tulevaisuuden matkapuhelinmarkkinoista ja tutkia uusien sovellusideoiden ja tekniikoiden käyttökelpoisuutta. Tietoa Sonera Mspacen toiminnasta löytyy osoitteesta www.mspace.fi. Mr. Goodliving Oy on matkapuhelimiin ladattavien pelien ja viihdesovelluksien suunnitteluun ja toteuttamiseen erikoistunut yritys, jonka asiakkaita ovat mm. eurooppalaiset palveluoperaattorit. Päätuotteet ovat Java-pelisovelluksia uusiin Java-teknologiaa hyödyntäviin matkapuhelimiin. Lisätietoja Mr.Goodlivingista: www.mrgoodliving.com. Lisätietoja: Mr. Goodliving Oy Sami Lahtinen, johtaja, tuotehallinta Mobile +358 40 554 3160 sami.lahtinen@mrgoodliving.com Sonera Mspace Jussi Koski, osastopäällikkö, Mobile Applications Development puh. 02040 63382 jussi.koski@sonera.com Marko Järvenpää, kehitysasiantuntija, Mobile Applications Development puh. 02040 54185 marko.jarvenpaa@sonera.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/26/20020326BIT00730/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/26/20020326BIT00730/wkr0002.pdf