MR. GOODLIVINGILLE SOPIMUS JIPPIIN KANSSA VERKOSTA LADATTAVIEN JAVA-PELIEN JAKELUSTA

Report this content

MR. GOODLIVINGILLE SOPIMUS JIPPIIN KANSSA VERKOSTA LADATTAVIEN JAVA- PELIEN JAKELUSTA HELSINKI, FINLAND - 8.5. 2002. Mr. Goodliving, suomalainen mobiilipelien tuotanto-ja teknologiatalo on allekirjoittanut sopimuksen Jippii Groupin kanssa. Sopimus kattaa Mr. Goodlivingin tuottamien, verkosta ladattavien mobiilipelien jakelun Jippiin portaalien kautta Suomeen ja muualle Eurooppaan. Sopimus tarjoaa Mr. Goodlivingin pelituotteille yli 235 miljoonan matkapuhelinkäyttäjän potentiaalin asiakaskunnan Jippiin partner-verkoston kautta. Pelien jakelu tapahtuu Jippii Groupin Jippii eXchange (JeX) -peliportaalin kautta, joka mahdollistaa mobiilien Java- pelien jakelun matkapuhelimiin ja muihin langattomiin päätelaitteisiin. Pelit tarjotaan toukokuusta alkaen ensin suomalaisille käyttäjille, sen jälkeen jakelua laajennetaan muualle Eurooppaan. Mr. Goodlivingin Jippiille toimittama pelivalikoima sisältää sekä perinteisiä action-tyyppisiä pelejä, adventure- ja puzzle-variaatoita sekä uniikkeja uutuuksia. Pelit ovat pelattavissa uusilla Java-tuetuilla matkapuhelimilla, ja ne ovat nimeltään: Alien Attack, Tower of Doom, AH- 1 Sea Bomber, 5-in-a-row, Ninja Master ja Pinball Castle. "Teemme erittäin mielellämme yhteistyötä alan johtavien mobiilipeliyritysten kanssa. Tämä mahdollistaa sovellusten tarjoamisen koko ajan suuremmalle kuluttajajoukolle", kertoo Jippii Groupin Mobiiliviihde-yksikön kehitysjohtaja Ville Mujunen. "Kaikki johtavat matkapuhelinvalmistajat ovat jo esitelleet Java- puhelinmallistonsa. Ensimmäiset kuluttajamallit ovat kevään aikana kauppoihin tulevat Nokian 3410 ja 6310i sekä Siemens M50", sanoo toimitusjohtaja Juha Ruskola Mr. Goodliving Oy:stä. "Pelituotteidemme jakelusopimukset mobiiliportaalien ja -operaattoreiden kanssa ovat tulosta vahvasta asemastamme kansainvälisillä peli- ja viihdemarkkinoilla," Ruskola toteaa. "Käyttäjän näkökulmasta puhelimiin ladattavat pelit ovat ensimmäinen todellista lisäarvoa tuottava palvelu operaattorilogojen ja soittoäänten jälkeen. Muutaman puhelimeen valmiiksi asennetun pelin sijasta kuluttaja voi ladata haluamansa pelit operaattorin laajasta tarjonnasta," Ruskola jatkaa. Jippii Group on Euroopan johtava mobiiliviihteen palveluntarjoaja. Jippii tarjoaa soittoääniä, kuvia ja pelejä operaattorikumppaniensa kautta. Jippii Groupin solmimat SMS-sopimukset ja maksulliset premium- palvelunumerot kattavat tällä hetkellä 235 miljoonaa matkapuhelimen käyttäjää, jotka ovat myös potentiaalisia Jippiin palveluiden käyttäjiä. Tällä hetkellä Jippii Groupilla on mobiiliviihdetoimintaa 18 maassa. Jippiillä on noin 2 miljoonaa mobiilitransaktiota kuukaudessa. Mr. Goodliving Oy on keskittynyt Java-teknologiaan perustuviin matkapuhelinten viihdepalvelutuotteiden kehitykseen ja toteutukseen. Helsinkiläisyrityksen päätuotteet ovat pelisovelluksia Java-teknologiaa hyödyntäviin matkapuhelimiin ja pääkohderyhmä sisältää portaalit, matkapuhelinoperaattorit sekä Internet-palveluntarjoajat. Lisätietoja Mr.Goodlivingista: www.mrgoodliving.com Lisätietoja: Mr. Goodliving Oy Jippii Group Oyj Juha Ruskola, toimitusjohtaja Ville Mujunen, kehitysjohtaja Matkapuhelin: 040 836 3198 Puhelin: 045 6700 385 Sähköposti: juha.ruskola@mrgoodliving.com Sähköposti: ville.mujunen@jippiigroup.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/06/20020506BIT00920/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/06/20020506BIT00920/wkr0002.pdf