Direct Link toimittaa verkkokauppalähetykset nyt tehokkaasti ja luotettavasti myös Venäjälle

Tiedote 9.12.2013

Kansainvälisiä jakeluratkaisuja tarjoava Direct Link Worldwide Oy tarjoaa nyt verkkokaupoille uudenlaista palvelua Venäjän toimituksia varten. Palvelu on rakennettu ottaen huomioon Venäjän arvonlisävero- ja tax free -lainsäädäntö, joka sallii venäläisen kuluttajan tehdä ulkomaisesta verkkokaupasta vero- ja tullivapaita ostoksia 1000 eurolla kuukaudessa. Konsepti palvelee aluksi suomalaisia verkkokauppoja, mutta siihen sisältyy valmius palvella jatkossa myös kansainvälisiä verkkokauppoja.

Venäjän markkinat tuovat suomalaisille verkkokaupoille uusia mahdollisuuksia. Samalla verkkokauppatoimitukset venäläisille kuluttajille vaativat korkeaa laatua ja luotettavuutta. Tähän tarpeeseen Direct Link tarjoaa nyt ratkaisuksi Venäjälle suuntautuvaa VAT & TAX FREE -pakettipalvelua. Palvelu toteutetaan yhteistyössä Venäjällä toimivan jakelukumppanin kanssa ja siinä on tarkoin huomioitu menettelytavat tulliviranomaisten kanssa.

- Olemme sopineet Venäjän tullin kanssa toimintatavoista. On aina parempi varmistaa tullilta, että verkkokauppaan tulossa olevat tuotteet saavat verottoman ja tullivapaan käsittelyn, kertoo Direct Linkin maajohtaja Jouni Lamberg.

Direct Linkillä on Vantaalla terminaali, jossa lähetykset valmistellaan kansainvälisiin kuljetuksiin. Tulevaisuudessa Vantaan terminaali voi toimia myös kansainvälisten verkkokauppojen porttina Venäjälle. Vantaalta paketit toimitetaan 5-16 arkipäivässä asiakkaan kotiovelle. Venäjälle kuljetettavat paketit on vakuutettu täydestä arvosta 1000 euroon asti ja paketeilla on point-to-point -lähetyksen seuranta. Paketin vastaanottamisesta sovitaan asiakkaan kanssa aina etukäteen puhelimitse tai tekstiviestillä.

- Olemme varautuneet myös käteismaksumahdollisuuteen, joka on Venäjällä tärkeä asia. Palautusprosessi puolestaan mahdollistaa tuotepalautukset. Asiakkaan ja vastaanottajan apuna lähetykseen liittyvissä asioissa toimii oma asiakaspalvelumme Venäjällä, Lamberg kertoo.

Direct Link Worldwide Oy räätälöi kansainvälisiä B-to-C-kuljetusratkaisuja asiakkaan tarpeiden mukaisesti. Kuljetettavana on pääasiassa alle 30 kiloa painavia lähetyksiä: kirjeitä, lehtiä sekä erilaisten verkkokauppojen tuotteita. Direct Link toimittaa viikoittain lähetyksiä yli 55 maahan ympäri maailmaa. Yrityksen kansainväliset kuljetussopimukset tekevät palvelusta joustavan ja tehokkaan.

Lisätiedot:

Direct Link Worldwide Oy, Jouni Lamberg, maajohtaja
p. 020 740 4381, m. 0400 503 358
jouni.lamberg@directlink.com

Direct Link on osa PostNord-konsernia. Tarjoamme varmat jakelu-, viestintä- ja logistiikkaratkaisut Pohjoismaissa sekä Pohjoismaiden ja muun maailman välillä. Direct Linkissä yrittäjähenkinen joustavuus on yhdistetty yritystoiminnan vakauteen. Siksi Direct Link on ihanteellinen verkkokauppakumppani kehittämään fiksuimmat ratkaisut kaikkiin jakeluihin liittyviin tarpeisiin.