Ellos valitsi PostNordin jakelukumppanikseen

PostNord ja Ellos Group ovat sopineet logistiikkayhteistyöstä Pohjoismaissa kolmeksi seuraavaksi vuodeksi. PostNordin tehtävänä on varmistaa Ellokselle tehokkaimmat ostosten jakeluratkaisut, jotka ottavat huomioon pohjoismaalaisten kuluttajien kasvavat ja osittain vaihtelevat odotukset ostosten jakelun suhteen.

Ellos Group on yksi Pohjoismaiden johtavista vaatteiden ja sisutustekstiilien verkkokaupoista. Ellos Groupin liikevaihto on noin 300 miljoonaa euroa ja sillä on vahva asema kaikissa Pohjoismaissa. Asiakkaiden ostoksista yli 80 prosenttia tehdään verkossa.

Uusi Ellos Groupin ja PostNordin välinen sopimus merkitsee yhteistyön laajentumista ja syventämistä ostosten jakelussa. Nykyisten tehtävien lisäksi PostNord ottaa vastatakseen ostosten jakelun koko Pohjoismaiden markkina-alueella.

”Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että voimme jatkaa ja tiivistää yhteistyötä Ellos Groupin kanssa. Hyödynnämme kattavaa logistiikkaosaamistamme kaikissa Pohjoismaissa ja kehitämme ratkaisut, joiden avulla varmistamme Ellos Groupille tyytyväiset asiakkaat nyt ja jatkossa”, PostNord Logisticsin Suomen toimitusjohtaja Jari Rinnekoski sanoo.

Verkkokauppa on ollut viime vuosina merkittävässä kasvussa Pohjoismaissa, mikä on vahvistanut PostNordin asemaa. Se tarjoaa pohjoismaisen logistiikkaratkaisun, joka kattaa koko ketjun tilauksesta ja varastoinnista verkko-ostosten jakeluun noutopisteisiin tai koteihin asti. PostNord Logisticsilla on Suomessa noin 700 pakettien noutopistettä Valintataloissa, Siwoissa ja Euromarketeissa sekä noin 400 Matkahuollon toimipisteissä. Kaikkiaan PostNordilla on Pohjoismaissa yhteensä noin 4 500 noutopistettä.

”Meille on tärkeää, että logistiikkapartnerimme hallitsee koko pohjoismaisen markkinan ja tietää, mitkä verkkokauppaan liittyvät asiat yhdistävät ja erottavat kuluttajia eri maissa. PostNordin kattavat logistiikkaratkaisut ja noutopisteverkosto pystyy vastaamaan asiakkaidemme odotuksiin toimitusten laadun, nopeuden ja joustavuuden suhteen kaikissa Pohjoismaissa, Ellos Groupin toimitusjohtaja Hans Ohlsson sanoo.

Lisätietoja:

PostNord Logistics Oy, Jari Rinnekoski, toimitusjohtaja,

www.postnordlogistics.fi

PostNord-konserniin kuuluvat PostNord Logistics, Posten (Ruotsi), Post Danmark (Tanska) ja Strålfors. PostNord on johtava viestintä- ja logistiikkaratkaisujen toimittaja Pohjoismaissa sekä Pohjoismaiden ja muun maailman välillä. Suomessa DPD Finland Oy ja Posten Logistik SCM Oy toimivat nyt nimellä PostNord Logistics Oy.

PostNord Logistics on osa pohjoismaista PostNord-viestintä- ja logistiikkakonsernia, joka tarjoaa kuljetuksia ja varastoinnin kokonaisratkaisuja Pohjoismaissa, Pohjoismaista ja Pohjoismaihin