Gillette lanseeraa maailman ensimmäisen miesten vartalokarvoituksen poistoon suunnitellun höylän

Vartalokarvoitustaan ajelevien ja siistivien miesten määrä on kasvanut viime vuosina, ja myös monet suomalaismiehet käyttävät höyliä muuhunkin kuin parranajoon. Gillette tuo markkinoille höylän, joka on suunniteltu myötäilemään täydellisesti vartalon muotoja ja antamaan hellän ajon kasvoja herkemmille ihon alueille. Hellyyttä ja tarkkuutta lisääviä uusia ominaisuuksia ovat esimerkiksi pyöristetty teräosa, kolme suojaavaa ja kosteuttavaa nauhaa sekä kätevä non-slip -kahva, josta saa pitävän otteen myös suihkussa.

Helsinki – 1.9.2014 – Suomalaiset miehet ovat globaalin trendin mukaisesti alkaneet ajella ja siistiä vartaloaan, selviää Gilletten yhteistyössä tutkimusyritys Normin kanssa tekemästä tutkimuksesta*. Yleisin syy vartalokarvoituksen siistimiseen on henkilökohtainen hygienia; yli puolet vartalokarvoitustaan siistivistä suomalaismiehistä (53 %) ajaa karvojaan tästä syystä.

Gillette vastaa tähän trendiin tuomalla markkinoille ensimmäisen miehen vartalolle tarkoitetun höylän: Gillette BODYn. Vartalon iho on kasvojen ihoa herkempi ja kuivempi, ja Gillette BODY onkin suunniteltu erityisesti tarjoamaan hellävaraisen ajon.

”Yleisesti uskotaan miesten olevan entistä kiinnostuneempia ulkonäöstään, ja vartalokarvoituksen siistiminen onkin kasvava trendi myös miesten keskuudessa. Tänä päivänä monet miehet käyttävät partahöyliään muuallekin kuin kasvoihin. Siksi lanseeraamme tähän kasvavaan tarpeeseen suunnitellun, erityisesti miesten vartalolle sopivan höylän”, sanoo Gilletten tuotepäällikkö Gustav Hernebrandt.

Gillette BODY -höylän tärkeimmät ominaisuudet:

• 3 joustavaa terää: mukavaan ja joustavaan ajoon, suunniteltu iholtaan herkimmille vartalon alueille
  • 3 kosteuttavaa nauhaa: ainoa miesten höylä, jossa on kolme kosteusnauhaa; erinomainen liikkuvuus
  • Pyöristetty teräosa maksimaaliseen mukavuuteen: liikkuu sujuvasti kaikilla vartalon alueilla
  • Non-slip -kahva: pitävä, ergonominen ote myös suihkussa käytettäessä
  • Kesto- ja kertakäyttöiset höylät: Saatavilla sekä kesto- että kertakäyttöisiä teriä, mikä tekee höylästä ihanteellisen kaikille, mieltymyksistä riippumatta.

Maailmanlaajuisen tutkimuksen mukaan 56 % miehistä ja 65 % naisista uskoo miesten kiinnittävän aiempaa enemmän huomiota vartalonsa siistimiseen. Lisäksi 63 % maailman naisista on sitä mieltä, että miesten tulisi ehdottomasti siistiä tiettyjen vartalonsa alueiden karvoitusta. Vastaava luku miesten osalta on 74 %.**

Suomalaisille miehille tärkeimmät syyt siistiä vartaloaan ovat: (1) vartalo tuntuu hygieenisemmältä, (2) ei pidä vartalon karvoituksen ulkonäöstä ja (3) ei pidä siitä, miltä vartalon karvoitus tuntuu.*

Gillette BODY -höylät ovat kaupoissa Suomessa syyskuusta 2014 alkaen suositushintaan 11 euroa.***

* Lähde: Pohjoismaiset parranajotottumukset, Normin tekemä tutkimus, 24.3.2013
** Lähde: Global Body Grooming Trends Online Survey, Ipsos and Ketchum Global Research & Analytics, 4.5.2013
*** Lopullinen hinta riippuu jälleenmyyjästä.

Lisätietoja:

Andras Papp
Communications Manager Gillette, P&G
Puhelin: +41 79 566 4165
Email: papp.a.1@pg.com

Kuvat ja testituotteet:

Mikko Salmi
MSLGROUP Finland Oy
Puhelin: +358 45 803 3283
Email: mikko.salmi@mslgroup.com

Procter & Gamble

Procter & Gamble tavoittaa tuotemerkeillään noin 5 miljardia ihmistä ympäri maailman. Yhtiöllä on yksi markkinoiden vahvimmista ja luotetuimmista tuoteperheistä, johon kuuluvat esimerkiksi Always®, Ariel®, Duracell®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Vicks® ja Wella®. P&G:llä on toimintoja noin 70 maassa. Lisätietoa ja tuoreimmat uutiset P&G:stä ja sen tuotemerkeistä saat osoitteessa http://www.pg.com/se_SE/nordics/suomi.shtml