Kaisa Mäkäräinen valmistautuu olympialaisiin Procter & Gamblen kanssa osana kansainvälistä urheilijatiimiä

Sotshin olympialaisten alkuun on enää sata päivää, ja sen kunniaksi maailman suurin kulutustuoteyhtiö Procter & Gamble (P&G) julkistaa yhteistyönsä Suomen olympiatoivon, ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräisen kanssa. Yhteistyö on osa P&G:n kansainvälistä Thank You Mom and Dad -kampanjaa, jossa P&G haluaa tuoda esiin vanhempien pyyteetöntä työtä lastensa urheilu-urien eteen. P&G tarjoaa kampanjassaan myös urheilijoiden vanhemmille mahdollisuuden matkustaa Sotshiin kannustamaan lapsiaan.

- P&G on suuri kansainvälinen yritys, ja on kunnia olla osa heidän kansainvälistä urheilijatiimiään. On mahtavaa, että myös äiti ja isä saavat olla mukana tässä projektissa ja kannustamassa minua paikan päällä Sotshissa, Kaisa Mäkäräinen sanoo.

- Tulee olemaan hienoa olla Kaisan tukena olympialaisissa ja tutustua myös muiden olympiaurheilijoiden vanhempiin ja jakaa kokemuksia heidän kanssaan. Vaikka kaikilla on oma historiansa, meillä on varmasti myös paljon yhteistä, äiti Eira Mäkäräinen sanoo.

Muita P&G:n sponsosoimia urheilijoita Sotshissa ovat muun muassa  Ruotsin hiihtotykki Charlotte Kalla, norjalainen ampumahiihtäjä Tarjei Bø, venäläiset kiekkotähdet Aleksandr Ovetškin ja Jevgeni Malkin, saksalainen alppihiihtäjä Felix Neureuther sekä Hollannin pikaluistelusuuruus Sven Kramer. Myös kaikkien näiden urheilijoiden äidit matkaavat P&G:n sponsoroimina kisoihin kannustamaan lapsiaan.

- Olemme ylpeitä voidessamme tukea Kaisaa ja hänen vanhempiaan matkalla olympiakisoihin. Kaisa on tärkeä esikuva monelle suomalaiselle ja myös maan rajojen ulkopuolella. Me puolestaan haluamme tuotteidemme avulla helpottaa ihmisten arkea, ja tottakai toivomme, että yhteistyömme avulla voimme osaltamme auttaa myös Kaisan arkea matkalla olympiamenestykseen, P&G Nordicin viestintäpäällikkö Sigrid Barnekow sanoo.

Thank You Mom and Dad -kampanjansa avulla P&G haluaa kiinnittää huomiota urheilijoiden vanhempiin ja siihen työhön, jota he ovat vuosikausia lastensa tukemiseksi tehneet. Osa näistä vanhemmista näkee lastensa yltävän olympiatasolle asti, mutta tärkeä työ on alkanut jo vuosia tai vuosikymmeniä aikaisemmin.

P&G rakennuttaa Sotshin olympiakylään oman perhetalonsa, jossa urheilijoiden vanhemmat voivat kokoontua, katsoa kisoja jättinäytöltä ja nauttia P&G:n tarjoamista palveluista kuten ruokailusta sekä kampaamo-, pesula- ja muista hyvinvointipalveluista.

Thank You Mom and Dad on osa P&G:n kymmenvuotista yhteistyötä kansaivälisen olympiakomitean kanssa. Ensimmäistä kertaa kampanja esiteltiin Vancouverissa 2010, ja sen on tarkoitus jatkua vuoden 2020 kesäkisoihin asti.

Lisätietoa P&G:n ja Kaisan yhteistyöstä:

Sigrid Barnekow, viestintäpäällikkö, Procter & Gamble
Puhelin: +46 8 5280 8272, sähköposti:
barnekow.s@pg.com

Kuvapyynnöt:

Mikko Salmi, MSLGROUP
Puhelin: 045 803 3283, sähköposti: mikko.salmi@mslgroup.com

Tietoa P&G:n ja olympialaisten yhteistyöstä
P&G:n yhteistyö Suomen olympiakomitean kanssa on osa maailmanlaajuista, 10-vuotista sponsosointisopimusta P&G:n ja kansainvälisen olympiakomitean (KOK) kanssa. Yhteistyö jatkuu vuoden 2020 kesäkisoihin asti.

Yhteistyö on molemmille osapuolille luonnollinen, sillä KOK:n tavoite on parantaa ihmisten elämää urheilun avulla, ja P&G haluaa helpottaa ihmisten arkea tuotteidensa avulla.

P&G:n kumppanuus ja Sotshin kisoihin liittyvät markkinointitoimenpiteet ovat osa pitkäkestoista, maailmanlaajuista yhteistyötä KOK:n kanssa. Kyseessä on olympiahistorian ensimmäinen kumppanuus, jossa sponsori edustaa useita eri tuotemerkkejä. Yhteistyö tarjoaa P&G:lle mahdollisuuden markkinoida yli 30 tuoteryhmän tuotteitaan yhteistyössä yli 200 kansallisen olympiakomitean kanssa.

Procter & Gamble

Procter & Gamblen tuotteita käytetään päivittäin noin kolme miljardia kertaa ympäri maailman. Yhtiöllä on yksi markkinoiden vahvimmista ja luotetuimmista tuoteperheistä, johon kuuluvat esimerkiksi Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® ja Whisper®. P&G toimii yli 80 maassa. Lisätietoa ja tuoreimmat uutiset P&G:stä ja sen tuotemerkeistä saat osoitteessa http://www.pg.com/fi_FI.