Kun kahvisi ja autosi sopivat yhteen

Helsinki, maaliskuu 2015: Co-branding trendi jatkuu myös vuonna 2015. Jos pidät herkullisesta laatukahvista ja rohkeasta muotoilusta, voit toukokuussa kokea automerkki MINIn sekä kahvibrändi NESCAFÉ Dolce Guston yhteistyön – kahvikoneen, joka on muotoiltu klassisen MINI-lookin mukaan.

Co-branding liitetään usein ikonisiin muotisuunnittelijoihin, jotka tuovat ripauksen luksusta katumuotiin limited edition -kokoelmillaan. Siksi huomiota usein herättää, kun brändit eri toimialoilta tekevät co-branding-yhteistyötä. Tänä keväänä NESCAFÉ Dolce Gusto on yhdistänyt voimansa automerkin rohkean pikkuveljen kanssa, ja tuloksena on syntynyt Nescafé Dolce Gusto MINI -kapselikone.

”Brändiyhteistyötä tehdään, jos uskotaan, että kohderyhmät ovat arvoiltaan ja elämäntavoiltaan varsin samanlaisia, mutta eivät vanhastaan täysin päällekkäisiä. Yhteistyö voi olla tapa kommunikoida aiempaa tarkemmin oman brändin luonteesta ja olemuksesta. Kertoohan ihmisestäkin paljon, keiden kanssa hän viettää aikaa”, sanoo professori Pekka Mattila Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta.

Yhteistyön tulos on rohkea ja kompakti kapselikone heille, jotka haluavat hyvän espresson sekunnissa tai herkullisia, useista eri laatukahveista tehtyjä latte-juomia. Kone valmistaa laajan valikoiman kylmiä ja kuumia juomia ja sen näyttävään muotoiluun on lainattu MINIn ominaispiirteitä, kuten vauhdikas, oranssi raita koneen sivussa. NESCAFÉ Dolce Gusto MINIn suunnittelu perustuu kohderyhmän mieltymyksiin, ja sen muotoilu viestii vauhtia ja ylellisyyttä.

”Tiedämme, että tyypillinen NESCAFÉ Dolce Gusto -kahvinjuoja arvostaa modernia muotoilua ja on ylpeä omasta menestyksestään.  MINIn kohderyhmä on hyvin samanlainen”, kertoo Benedicte Flamand, NESCAFÉ Dolce Guston Pohjoismaiden viestintäpäällikkö.

”Molemmat tuotemerkit edustavat laatua, muotoilua sekä omaperäisyyttä, ja molemmat ovat myös saaneet arvostetun Red Dot Award -muotoilupalkinnon vuonna 2014. MINIn tai NESCAFÉ Dolce Gusto
-kahvikoneen ostaja haluaa ja uskaltaa erottua joukosta”, sanoo Malin Dahlgren, MINIn markkinointipäällikkö.

NESCAFÉ Dolce Gusto MINI -kapselikahvikonetta valmistetaan rajoitetusti, ja sitä on saatavilla hyvin varustetuista tavarataloista, keittiö- ja elektroniikkaliikkeistä. Suositushinta 149 euroa. Kahvikone on ajoittain saatavilla myös alennettuun kampanjahintaan.

NESCAFÉ Dolce Gusto MINI:

• Kahvikone valmistaa sekä kylmiä että kuumia juomia
  • Automaattikone tarjoaa täydellisiä kahvijuomia napin painalluksella
  • Energiaa säästävä
  • Jopa 15 baarin paine varmistaa laadukkaan kahvin omassa keittiössäsi
  • Kone on saatavana musta/oranssi-värisenä
  • Menevälle koneen mukana myös termosmuki

MINI Cooper:

• 3-sylinterinen bensiinimoottori MINI TwinPower Turbo. 136 hv.
  • 6-vaihteinen manuaalivaihteisto. Kiihtyvyys 0-100 km/h: 7.8 sekuntia.
  • Yhdistetty polttoaineen kulutus: 4,5 l/100 km. CO²: 105 g/km.

Lisätietoa:
Benedicte Flamand
Pohjoismaiden viestintäpäällikkö
NESCAFÉ Dolce Gusto
Puh: +45 35 46 0499
GSM: +45 23212232
Email: benedicte.flamand@dk.nestle.com
Kuvat ja testituotteet:
Meri Marttinen
MSLGROUP Finland
Puh: +358 44 289 8008
Email: meri.marttinen@mslgroup.com

NESCAFÉ Dolce Gusto
NESCAFÉ Dolce Gusto on Suomen suosituin juomakapselikonsepti. Markkinoiden laajimmasta valikoimasta löytyy sopiva vaihtoehto päivän jokaiseen kahvihetkeen. NESCAFÉ Dolce Gusto on ainoa kapselikeitin, jolla voi valmistaa sekä kuumat että kylmät juomat – lukuisista peruskahveista, erikoiskahveihin, kaakaoon ja jääteehen. Patentoitu kapseliteknologia optimoi suodatuspaineen kullekin juomatyypille. Ilmatiiviit kapselit takaavat aina tuoreen kupillisen. Valmistaminen on helppoa ja siistiä.

Nestlé
Nestlé on maailman johtava ravitsemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä yritys, jonka maailmanlaajuinen liikevaihto on noin 75 miljardia euroa. Nestlé työllistää yli 339 000 ihmistä 468 tehtaallaan ja toimistoissaan 150 maassa. Suomessa työskentelee noin 450 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa. Nestlé tuottaa kuluttajilleen korkealaatuisia ja turvallisia ruokatuotteita. Tähän päästään yhdistämällä maailmanlaajuisesti tuotekehityksen resurssit. Nestléllä on vahva valikoima ruoka- ja juomabrändejä, kuten lastenruoat, kahvi, murot, jäätelö, lemmikkituotteet ja makeiset. Nestlén tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat mm. PINGVIINI, AINO, BONA, PILTTI, NESCAFÉ, MAGGI, NESQUIK, FITNESS, FRISKIES ja LATZ.