Lars-Åke Tollemark nimitetty Unibail-Rodamcon Pohjoismaiden toimitusjohtajaksi

Euroopan suurin kaupallisiin kiinteistöihin keskittyvä pörssinoteerattu kiinteistöyhtiö Unibail-Rodamco on nimittänyt Lars-Åke Tollemarkin pohjoismaiden alueen toimitusjohtajaksi. Tollemark seuraa Olivier Coutinia, joka viiden vuoden jälkeen jatkaa yhtiön palveluksessa Ranskassa.

Lars-Åke Tollemark on toiminut Unibail-Rodamcon Pohjoismaiden operatiivisena johtajana vuodesta 2010, jonka lisäksi hän on ollut jäsenenä pohjoismaiden johtoryhmässä ja kansainvälisessä Unibail-Rodamcon operatiivisessa johtoryhmässä. Aiemmin hän on toiminut toimitusjohtajana urheilu- ja muotialan vähittäismyyntiyrityksissä. Tollemark on toiminut myös useissa hallitustehtävissä. Nykyään hän on Volvo Merchandise AB:n hallituksessa.

Tollemark aloittaa tehtävässään välittömästi. Hän tulee olemaan osa konsernin johtoryhmää, joka koostuu konsernijohtajasta ja alueellisista toimitusjohtajista. Hän seuraa Olivier Coutinia, joka on työskennellyt Unibail-Rodamcolla yli 20 vuotta, viimeiset kolme vuotta pohjoismaiden toimitusjohtajana ja ennen sitä mm. pohjoismaiden operatiivisena johtajana. Coutin siirtyy konsernin operatiiviseksi johtajaksi yhtiön pääkonttoriin Pariisiin.

- Unibail-Rodamco laajenee pohjoismaissa, ja meillä on monta kiinnostavaa projektia edessä. Olen tyytyväinen saamaani luottamukseen johtaa yhtiötä kohti tulevaisuutta, Lars-Åke Tollemark sanoo.

Unibail-Rodamcon koko portfolio on arvostettu 29,3 miljardin euron arvoiseksi (31.12.2012), josta pohjoismaiden osuus on noin 2,9 miljardia euroa. Yhtiön portfolioon sisältyy tunnettuja kauppakeskuksia, kuten Täby Centrum, Nacka Forum ja Solna Centrum Tukholman alueella, Nova Lund Lundissa sekä Fisketorvet Kööpenhaminassa. Yhtiö on myös osakas Vantaalla sijaitsevassa kauppakeskus Jumbossa. Unibail-Rodamco on myös mukana Tukholman Arenastadenissa sijaitsevassa huippuluokan kauppakeskuksessa Mall of Scandinaviassa, joka on yhtiön suurin projekti Euroopassa. Mall of Scandinavia avaa ovensa syksyllä 2015.

Lisätietoa:

Lars-Åke Tollemark, Pohjoismaiden toimitusjohtaja, Unibail-Rodamco

+46 (0)73 350 60 10, lars-ake.tollemark@unibail-rodamco.com

Madeleine Castenvik Holt, Pohjoismaiden viestintäjohtaja, Unibail-Rodamco

+46 (0)73 662 35 10, madeleine.holt@unibail.rodamco.com

Unibail-Rodamco

Vuonna 1968 perustettu Unibail-Rodamco SE on Euroopan suurin listattu kiinteistöyhtiö, joka toimii 12 EU-maassa. Suomessa yritys on omistajana kauppakeskus Jumbossa. Yrityksen omistamien kiinteistöjen arvo oli 29,3 miljardia euroa vuoden 2012 lopussa. Unibail-Rodamco vastaa kiinteistöjensä hallinnoinnista, sijoittamisesta ja kehittämisestä - koko arvoketjusta. Yritys työllistää 1500 ammattilaista, joiden erikoisosaamista tarvitaan erikoistuneilla markkinoilla Euroopan suurkaupungeissa sijaitsevien ostos-, toimisto-, ja messukeskusten hallinnoinnissa. Yritys erottuu muista panostamalla korkeimpiin arkkitehtonisiin, kaupunkisuunnittelu- ja ympäristövaatimuksiin. Sillä on pitkäjänteinen ja kestävän kehityksen mukainen ote korkealuokkaisten ostos-, työskentely- ja rentoutumiskeskusten kehittämiseen. Unibail-Rodamcon sitoutuminen ympäristö-, talous- ja sosiaalisiin vaatimuksiin on huomattu ja se on otettu mukaan Dow Jones Sustainability maailma- ja Eurooppa-indekseihin, FTSE4Good ja STOXX Global ESG Leaders indekseihin. Yritys kuuluu myös CAC40, AEX ja EuroStoxx 50 -indekseihin ja sillä on Standard & Poor's ja Fitch Ratingsin A-luokitus. Lisätietoa verkkosivuilta: www.unibail-rodamco.com