Maailman suurin risteilylaiva Oasis of the Seas saapuu lauantaina Välimerelle

Tiedote 11.9.2014

Turun telakalla rakennettu maailman suurin risteilylaiva Oasis of the Seas palaa Eurooppaan ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2009. Pari viikkoa sitten kotisatamastaan Floridasta lähtenyt Oasis of the Seas saapuu varhain lauantaiaamuna Barcelonaan.

– Oasis of the Seas on jo itsessään nähtävyys, joten odotamme ihmisten taas kokoontuvan rannoille katsomaan sitä, Petri Sirén, Royal Caribbean Cruises -yhtiön Suomen ja Baltian maiden myyntipäällikkö kertoo.

Oasis of the Seas tekee Barcelonasta käsin kaksi viisi yötä kestävää risteilyä Välimerellä, minkä jälkeen laiva siirtyy Rotterdamiin telakalle huollettavaksi. Lokakuun lopussa Oasis of the Seas palaa jälleen kotivesilleen Karibialle.

Allure of the Seas Välimerelle kesällä 2015

Oasis of the Seas jakaa maailman suurimman risteilylaivan tittelin sisaraluksensa, niin ikään Turun telakalla valmistuneen Allure of the Seasin kanssa. Molempien risteilijöiden kapasiteetti on yli 6 000 matkustajaa. Laivoilla voi muun muassa käydä kuntosalilla, kiipeilemässä, elokuvissa, musikaalissa, kirjastossa, kylpylässä, vesipuistossa tai katsomassa jää- tai vesishow’ta.

Myös Allure of the Seas nähdään pian Euroopassa. Touko-syyskuun 2015 ajan Allure of the Seas lähtee joka sunnuntai Barcelonasta seitsemän yötä kestävälle risteilylle ja kulkee reittiä Palma de Mallorca — Marseilles (Ranska) — Civitavecchia (Italia) — Napoli/Capri (Italia).

– Olemme erittäin ylpeitä siitä, että voimme tarjota markkinoiden parhaita risteilyjä Välimerellä koko kesäsesongin 2015 ajan. Nyt myös suomalaisten on helppo kokea maailman suurin ja Suomessa rakennettu risteilyelämys, Sirén jatkaa.

Lisätiedot:
Petri Sirén, Suomen ja Baltian maiden myyntipäällikkö, Royal Caribbean Cruises, Celebrity Cruises ja Azamara Club Cruises, +358 40 840 8409, psiren@rccl.com.

Kuvapyynnöt:
Hanna Reinikainen, MSLGROUP Finland, +358 50 582 1885, hanna.reinikainen@mslgroup.com

Royal Caribbean Cruises Ltd. on maailmanlaajuinen risteilyihin keskittynyt yhtiö, johon kuuluvat laivanvarustamot Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Pullmantur, Azamara Club Cruises ja CDF Croisières de France, sekä 50 % omistus TUI Cruises’sta. Yhteensä varustamoilla on 41 käytössä olevaa alusta ja kolme on rakenteilla. Lisätietoja verkkosivuilta www.royalcaribbean.fi, www.celebritycruises.com, www.azamaraclubcruises.com, www.pullmantur.es tai www.rclinvestor.com.