Mirae Assetille johtaja Pohjoismaihin

Yksi Aasian johtavista varainhoitoyhtiöistä*, kehittyviin markkinoihin erikoistunut Mirae Asset Global Investments Group (“Mirae Asset”), on nimittänyt uudeksi Pohjoismaiden johtajakseen Karl Waltrén. Ruotsalainen Waltré vastaa Mirae Assetin nykyisistä pohjoismaisista asiakkuuksista sekä toiminnan kehittämisestä yhtiön laajentumisstrategian mukaisesti. Waltrén toimipaikka on Lontoossa ja hän raportoi EMEA-alueen myyntijohtaja Elliot Bermanille.

Waltré siirtyy Mirae Assetiin Aviva Investorsilta, jossa hän toimi liiketoiminnan kehitysjohtajana vastaten myynnistä sekä suhteista rahoituslaitoksiin, yhteisösijoittajiin ja konsultteihin Pohjoismaissa ja Baltian maissa. Ennen tätä hän vastasi Russell Investment Groupissa kehittyvien- ja Aasian maiden osakesijoitusten analyyseistä ja markkinatapahtumien raportoinnista sekä Benelux- ja Aasian maiden asiakasviestinnästä.

”Olemme ilahtuneita saadessamme Karlin tiimiimme. Hänen vankkaa kokemustaan Pohjoismaista tarvitaan nyt, kun sijoittajien kiinnostus kehittyvien markkinoiden investointimahdollisuuksia kohtaan on voimakasta. Karlilla on keskeinen rooli toimintamme laajentamisessa tällä alueella”, Mirae Assetin EMEA-alueen myyntijohtaja Elliot Berman sanoo.

Vuonna 1997 perustettu Mirae Asset Global Investments on kasvanut yhdeksi Aasian suurimmista yksityisistä varainhoitoyhtiöistä sekä yhdeksi maailman suurimmista pääomasijoittajista globaaleilla kehittyvillä markkinoilla. Maailmanlaajuisesti yhtiöllä oli heinäkuun 2011 lopussa hoidettavaa varallisuutta yhteensä 55,3 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Eurooppalaiset rahastot tuotiin markkinoille heinäkuussa 2008. Tällä hetkellä Mirae Asset Global Discovery Fund SICAV -rahastossa on kuusi Aasian ja kehittyvien markkinoiden alarahastoa, jotka ovat tarjolla brittiläisille ja eurooppalaisille sijoittajille.

Top 20 Retail Managers in Asia inc. Japan and India, ex-Australia - Fund Manager Survey, Asia Asset Management, September 2010

Anne Caroline Båmstedt

anne-caroline.bamstedt@mslgroup.com

+46 (0)8 550 51130

Mirae Asset Global Investments (UK)

londondistribution@miraeasset.com

+44 (0)20 7715 9900

Mirae Asset Global Investments (UK) on Mirae Asset Financial Groupin kokonaan omistama tytäryhtiö. Yhtiön toimintaa sääntelee ja valvoo Iso-Britannian finanssivalvonta Financial Services Authority. Mirae Asset Global Investments on perustettu vuonna 1997, jonka jälkeen se on kasvanut Aasian suurimpien itsenäisten varainhoitoyhtiöiden ja maailman suurimpien sijoittajien joukkoon kehittyvillä markkinoilla. Maailmanlaajuisesti yhtiöllä on hoidettavaa varallisuutta yli 53 miljardia Yhdysvaltain dollaria. Yhtiö toimii Soulissa, Hong Kongissa, Mumbaissa, Vietnamissa, Shanghaissa, Taiwanissa, Lontoossa, New Yorkissa ja Sao Paulossa, ja sen pääkonttori sijaitsee Koreassa. Mirae Asset työllistää yhteensä 170 Aasiaan ja kehittyviin markkinoihin erikoistunutta sijoitusasiantuntijaa (lokakuu 2010).

Lisätietoa löytyy osoitteessa www.miraeasset.co.uk.