NIKON D5500 voitti European Consumer D-SLR Camera 2015–2016 –palkinnon

Helsinki, Suomi 17. elokuuta 2015: Nikon sai arvostetun kunnianosoituksen tämän vuoden EISA-palkintojenjaossa, kun sen Nikon D5500 -kamera voitti European Consumer D-SLR Camera 2015–2016 -palkinnon.

Ilmoitus täydentää Nikonin palkintomenestystä tämän vuoden TIPA (Technical Image Press Association) -palkintojenjaossa, jossa Nikon voitti kolme palkintoa. Nikon D5500 niitti mainetta myös siellä voittamalla Best Entry Level DSLR -palkinnon ja Nikon D810 voitti Best Professional D-SLR -palkinnon.

Jordi Brinkman, Product Manager, Nikon Europe sanoi: ”Nikon D5500 rakennettiin auttamaan ihmisiä päästämään luovuutensa valloilleen ja kehittämään valokuvaustaitojaan yhä pidemmälle. Aloittelevat valokuvaajat ovat kehuneet kameran ergonomista muotoilua ja nopeasti toimivaa kosketusnäyttöä, jotka tekevät sen käytöstä alusta alkaen mukavaa. Olemme tyytyväisiä, että kamera on otettu niin hyvin vastaan ja että se voitti nämä EISA:n ja TIPA:n palkinnot.”

EISA nimeää vuosittain parhaat Euroopassa edellisen 12 kuukauden aikana eri tuoteryhmissä julkaistut audiovisuaaliset tuotteet. Valinnoissa huomioidaan tuotteet, joita laatuun ja luoviin ominaisuuksiin huomiota kiinnittävät harrastajat ja ammattilaiset arvostavat. Voittajien valinnoista vastaavat yli 50 merkittävän valokuvaus-, video-, audio-, kodinelektroniikka- ja mobiilielektroniikkalehden edustajista koostuvat paneelit. Paneeleihin kuuluu lehtiä 22:sta Euroopan maasta. www.eisa.eu

EISA-tuomarit totesivat: ”Nikon D5500 on pienikokoinen, kevyt, mutta erittäin suorituskykyinen DSLR, jossa on helposti käsiteltävä runko. Sen 24 megapikselin kuvakenno tarjoaa luokkansa parhaan kuvanlaadun ja erinomaisen tarkkuuden, joka johtuu optisen alipäästösuotimen puuttumisesta. Lisäksi kamerassa on valtava dynaaminen alue erityisesti alhaisilla ISO-asetuksilla. Sen 39 pisteen automaattitarkennusjärjestelmä päihittää kaikki kilpailijat, varsinkin liikkuvia kohteita kuvattaessa. Ergonominen rungon muotoilu tekee siitä pieneksi kameraksi harvinaisen mukavakäyttöisen, ja täysin nivellettyn kosketusnäytön vulla on helppo ottaa kuvia itsestä. Kattavilla käsisäädöillä ja sisäänrakennetulla WLAN-yhteydellä varustettu Nikon D5500 sisältää kaiken, mitä valokuvaajat tarvitsevat upeiden kuvien ottamiseen ja jakamiseen.”

Lisätietoja: www.nikon.fi, www.facebook.com/NikonFinland, @nikonnordic

Yhteystiedot:

Markkinointi                        Tuotetiedot

Tiina Ahteela                       Jyrki Tuppurainen

0400 729 349                      050 577 2676

tiina.ahteela@nikon.fi         jyrki.tuppurainen@nikon.fi

Lisätietoja Nikonin palkituista tuotteista on osoitteessa www.europe-nikon.com

Nikon perustettiin Japanissa vuonna 1917, ja se on maailman johtava digitaalisen optiikan ja tarkkuusoptiikan valmistaja. Nikon tunnetaan nykyään ympäri maailmaa palkituista tuotteistaan, joihin kuuluu muun muassa digitaalisia järjestelmäkameroita, vaihdettavia NIKKOR-objektiiiveja ja COOLPIX-tuotemerkillä myytäviä kompaktikameroita. Nikon on ainoa suuri optiikkayritys, joka edelleen valmistaa optisen lasinsa kokonaan itse voidakseen hienosäätää objektiivien ominaisuuksia sekä varmistaa niiden laadun ja suorituskyvyn. Nikon on myös ainoa valmistaja, joka on säilyttänyt alkuperäisen objektiivijärjestelmänsä jo 50 vuotta. Muita Nikonin tuotteita ovat Sport Optics -tuotteet, joihin sisältyy kiikareita, etäisyysmittareita ja kaukoputkia, sekä oftalmiset tarvikkeet, mittausvälineet. IC- ja LCD-stepperit, skannerit, mikroskoopit ja puolijohdekomponentit. Nikon Corporationin osakkeet noteerataan Tokion pörssissä. www.europe-nikon.com