Nikon julkistaa ensimmäiset uuden AF-P-askelmoottorin sisältävät supertelezoom-objektiivinsa

Helsinki, Suomi, 17.8.2016: Nikon päivittää DX-koon NIKKOR-objektiivien malliston kahdella kevyellä supertelezoom-objektiivilla: AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED VR:llä ja AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED:llä.

Nämä valovoimaiset, hiljaiset ja tarkat objektiivit tarjoavat erinomaisen tavan tutustua telekuvauksen luoviin etuihin. Monipuolinen 70–300 mm:n polttoväli tuo toiminnan lähelle, olipa kyse kaukaisista kohteista otettavista kuvista, matkakuvauksesta tai harrastajan luontokuvauksesta. Kummankin objektiivin erittäin pienen hajonnan (ED) lasielementti takaa kuvien eloisat värit, terävät yksityiskohdat ja täydellisen kontrastin. Molemmissa objektiiveissa käytetään Nikonin uutta, erittäin hiljaista AF-P-askelmoottoria, joka soveltuu sekä videoiden kuvaamiseen että valokuvien ottamiseen. Nikonin tärinänvaimennustekniikalla varustettu AF-P DX NIKKOR 70–300mm ED VR tuottaa selkeitä ja tärinättömiä kuvia jopa telekuvausalueen ääripäässä kuvattaessa. Molemmilla objektiiveilla on lisäksi merkittävä kokoetu: pienikokoinen rakenne helpottaa kuljettamista mukana ja edistää tasapainoista käsittelyä, kun objektiiveja käytetään yhdessä Nikonin pienempien perustason digitaalisten järjestelmäkameroiden kanssa.*

Nikon Europen tuotepäällikkö Jordi Brinkman kertoo: ”Uudet 70–300mm AF-P NIKKOR -objektiivit ovat erinomaisia työkaluja kuvaajille, jotka haluavat kokeilla telekuvausta. Objektiivin yksinkertaistettu rakenne vähentää painoa, ja nämä ovat ensimmäiset teleobjektiivit, joissa käytetään Nikonin AF-P-tarkennusmoottoria.”

Askelmoottori

Nikonin askelmoottori takaa tasaisen ja nopean automaattitarkennuksen. Kuvan ottamista varten lähennettäessä kohteet tarkennetaan nopeasti ja helposti. Videoaineistoa kuvattaessa moottori mahdollistaa tarkennuksen tasaisen siirtämisen kohteesta toiseen lähes äänettömästi. Tämä takaa, että objektiivin tarkennuksesta johtuvat äänet eivät pääse pilaamaan videota.

Yksinkertaistettu hallinta, kevyt rakenne

Nämä molemmat superteleobjektiivit helpottavat kuvaamista vasta-alkajille. Käyttäjät voivat suorittaa automaattitarkennuksen ja käsitarkennuksen välisen vaihdon kameran valikosta.** Koska objektiivin rungossa ei ole kytkimiä, asetuksia ei voi muuttaa vahingossa kuvaa otettaessa. Nämä objektiivit ovat myös kevyitä otettaviksi mukaan. AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED -objektiivi painaa vain 400 g, kun taas AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED VR -objektiivin paino on 415 g.

Myynti alkaa 15.9.2016. Suositushinnat AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED, 385 € ja AF-P DX NIKKOR 70–300mm f/4.5–6.3G ED VR, 435 €.

*Tämä objektiivi on yhteensopiva D3000-sarjan kameroiden kanssa mallista D3300 alkaen, D5000-sarjan kameroiden kanssa mallista D5200 alkaen ja D7000-sarjan kameroiden kanssa mallista D7100 alkaen. D500 on myös yhteensopiva. Huomaa, että yhteensopivat kamerat voivat vaatia laiteohjelmistopäivityksen.

**Toimii D3000-sarjan kameroiden kanssa mallista D3300 alkaen ja D5000-sarjan kameroiden kanssa mallista D5200 alkaen. Yhteensopivat kamerat voivat vaatia laiteohjelmistopäivityksen.

Tuotetiedot

Jyrki Tuppurainen, Nikon Suomi

jyrki.tuppurainen@nikon.fi

Björn Nordgren, Nikon Nordic