Nikonin uusi MONARCH HG -mallisto – MONARCH-kiikareiden historian edistyneimmät mallit

Amsterdam, Alankomaat, 14. heinäkuuta 2016: Uudet MONARCH HG 8x42- ja MONARCH HG 10x42 -kiikarit tarjoavat korkeatasoisen optisen suorituskyvyn, terävyyden reunasta reunaan ja kauniin luonnolliset värit kompaktissa rungossa tuottaen MONARCH-mallien parhaan suorituskyvyn.

Laajin näennäinen näkökenttä (60,3° 8x42-mallille ja 62,2° 10x42-mallille) tarjoaa vaikuttavan katselualueen. Tasokorjattu linssijärjestelmä puolestaan takaa tarkan ja selkeän näkymän linssin reuna-alueille saakka.

ED-lasi (erittäin pieni hajonta) korjaa väriaberraation tarjoten kuvaan suuren kontrastin ja korkean resoluution luonnollisella värintoistolla. Kaikissa linsseissä ja prismoissa käytetään korkealaatuista monikalvopäällystettä, ja kattoprismoissa käytetään lisäksi dielektristä monikalvoista prismapäällystettä. Tämä yhdistelmä tarjoaa poikkeuksellisen kirkkaan näkymän jopa 92-prosenttisella tai sitä korkeammalla valon läpäisyllä.

Ohut malli on kompakti, kevyt ja helppo kantaa matkalla mukana, mutta magnesiumseoksesta valmistettu runko ja linssin naarmuuntumaton pinnoite tekevät kiikarista samalla vankan ja kestävän. Suuri silmäetäisyys takaa kirkkaan näkökentän myös silmälaseja käytettäessä. Säädettävät kumiset silmäsuppilot puolestaan helpottavat oikean katselupisteen löytämistä. Typpitäytteinen runko on ihanteellinen ulkoiluun ja tarjoaa MONARCH HG -kiikareille ensiluokkaisen vesitiiviin suorituskyvyn korkeintaan 5 metrin syvyyteen saakka jopa 10 minuutin ajaksi. Optisen järjestelmän huurtuminen sisältä on estetty myös alhaisissa paineolosuhteissa jopa 5 000 metriä vastaavaan korkeuteen, joten näet tarvittaessa aina selkeästi.

Uuden MONARCH HG 8x42 SVH on 989€ ja 10x42 SVH on 1049€ sis ALV.

Myynti alkaa elokuussa 2016.

Lisätietoja: www.nikon.fi www.facebook.com/NikonFinland @nikonnordic

Nikon Nordic AB
Christian Hersborn
Puh +46 70-321 27 96