Oral-B:n kehittämä älypuhelinsovellus auttaa edistämään suusi terveyttä

Oral-B:n uusi tuotesarja vie suuhygienian uudelle tasolle. SmartSeries-sähköhammasharjat ja älypuhelinsovellus auttavat käyttäjäänsä edistämään ja ylläpitämään hyvää suunterveyttä tarjoamalla älykkäämpää ja henkilökohtaisempaa ohjausta hampaiden puhdistukseen. Oral-B:n sovellusta on ladattu lähes 300 000 kertaa ja siihen on nyt päivitetty uusia toimintoja.

Oral-B yhdistää SmartSeries-tuotteissaan terveyden ja teknologian, ja tarjoaa käyttäjälleen reaaliaikaista ohjausta parempaan suuhygieniaan. Ohjaus tapahtuu älypuhelimelle ladattavan sovelluksen avulla. Uusi teknologia auttaa parantamaan harjaustottumuksia esimerkiksi muistuttamalla hammaslangan käytöstä, mittaamalla ja tilastoimalla harjausaikoja ja huomauttamalla, jos harjalla painetaan liian kovaa.

Oral-B esitteli SmartSeries-tuotesarjan ja päivitetyn sovelluksen aiemmin tänä vuonna Mobile World Congressissa. Oral-B:n sovellus lanseerattiin helmikuussa 2014, minkä jälkeen sitä on ladattu noin 300 000 kertaa. Päivitetty versio mahdollistaa entistä henkilökohtaisemmat ratkaisut ja ammattimaisemman ohjauksen.

”Haluamme auttaa asiakkaitamme ylläpitämään hyvää suuhygieniaa vuoden ympäri, ei vain juuri ennen hammaslääkärikäyntiä tai heti sen jälkeen. Oikea harjaustekniikka on aivan yhtä tärkeää kuin säännöllinen hampaidenharjaus. SmartSeries-harjalla ja Oral-B:n sovelluksella saat henkilökohtaista ohjausta parempaan suuhygieniaan, reaaliajassa”, kertoo Sargon Demirdag, Brand Manager, Oral-B.

Hampaiden puhdistuksesta tulee Oral-B:n sovelluksen avulla tehokasta ja monipuolista. Hammaslääkärit suosittelevat harjaamaan hampaita kahdesti päivässä, vähintään kaksi minuuttia kerrallaan. Keskimääräisen harjausajan on sovelluksen käyttäjillä todettu olevan kaksi minuuttia ja kaksikymmentäneljä sekuntia, mikä ylittää suositellun harjausajan. Sovelluksen voi myös asettaa muistuttamaan esimerkiksi hammaslangan ja suuveden käytöstä tai kielenpuhdistuksesta, mikä tekee suuhygienian ylläpidosta kokonaisvaltaisempaa.

Oral-B:n sovelluksen voi ladata ilmaiseksi joko AppStoresta tai Google Playsta, ja se toimii Bluetooth 4.0 -teknologialla varustetuissa älypuhelimissa. SmartSeries-tuotteiden suositushinnat ovat: Oral-B PRO 6000 ja Oral-B TriZone 6000, 229 euroa, Oral-B PRO 7000 White & Black, 269 euroa.

Lisätiedot medialle:

Oral-B:

Sargon Demirdag, Brand Manager, Oral-B
+46 8 528 081 61,
demirdag.s@pg.com

Kuvat ja testituotteet:

Hanna Reinikainen, MSLGROUP Finland
+358 50 5821 885, hanna.reinikainen@mslgroup.com

Procter & Gamble
P&G tavoittaa tuotemerkeillään noin 4,8 miljardia ihmistä ympäri maailman. Yhtiöllä on yksi markkinoiden vahvimmista ja luotetuimmista tuoteperheistä, johon kuuluvat esimerkiksi Always®, Braun®, Duracell®, Fairy®, Fusion®, Gillette®, Head & Shoulders®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Vicks® ja Wella®. P&G:llä on toimintoja noin 70 maassa. Lisätietoa ja tuoreimmat uutiset P&G:stä ja sen tuotemerkeistä saat osoitteesta: http://www.pg.com/se_SE/nordics/suomi.shtml