QATAR AIRWAYS ALOITTAA LENNOT HELSINKIIN

Qatar Airways Groupin pääjohtaja järjesti reitin aloituksen kunniaksi lehdistötilaisuuden Helsingissä pohjoismaiselle ja kansainväliselle medialle.

Lentoyhtiön uusi palvelu tuo nostetta Suomen turismille ja avaa reitin yli 150 eri kohteeseen ympäri maailmaa.

11. lokakuuta 2016

DOHA, Qatar – Qatar Airways Groupin pääjohtaja Akbar Al Baker toimi isäntänä tänään laajalle yleisölle järjestetyssä lehdistötilaisuudessa hotelli Kämpissa, Helsingissä. Herra Al Baker kertoi lentoyhtiön suunnitelmista pohjoismaita varten suomalaiselle ja kansainväliselle medialle. Lentoyhtiön ensimmäinen lento saapui eilen Suomeen, Helsinki-Vantaan lentoasemalle.

Qatar Airways on ensimmäinen Lähi-idästä lähtöisin oleva lentoyhtiö, joka lentää kaikkiin neljään Pohjoismaiseen pääkaupunkiin. Tavoite on tuoda lisää vierailijoita Helsinkiin ja saada lisänostetta Suomen ja naapurimaiden turismille. Uusi reitti tarjoaa suomalaisille matkustajille yli 150 kohdetta lentoyhtiön laajan reittiverkoston kautta, jonka hubina toimii Dohan kansainvälinen lentoasema Hamad International Airport.

Qatar Airways, joka on yksi ilmailualan historian nopeimmin kasvavista lentoyhtiöistä, lentää päivittäin Tukholmaan, Kööpenhaminaan, Osloon ja nyt Helsinkiin. Reitti tarjoaa suomalaisille matkustajille helpon tavan päästä mm. Krabille ja Seychelleille, joihin aloitetaan lennot joulukuussa ja Aucklandiin, jonne lennot aloitetaan 5. helmikuuta, 2017. Tämän lisäksi kohdetarjontaan on tulossa tulevaisuudessa monia muitakin lisäyksiä.

Pääjohtaja Al Baker, kertoo: “Helsinki on ollut kauan uusien kohteidemme listalla ja olen hyvin ylpeä voidessani olla täällä tänään juhlistamassa tätä hienoa tapahtumaa lentoyhtiömme historiassa. Olemme täällä palvellaksemme suomalaisia matkustajia ja tarjoamme teille ensiluokkaista palvelua sekä hyvät yhteydet liike- ja vapaa-ajanmatkailua varten maailmanlaajuisen kohdetarjontamme avulla. On myös ilo tarjota tietoa Suomesta ja pohjoismaista kaikille matkustajillemme ympäri maailmaa.”

Finavian toimitusjohtaja Kari Savolainen, sanoo: “Haluamme toivottaa Qatar Airwaysin ja heidän uuden Helsinki–Doha-reittinsä lämpimästi tervetulleeksi. Turistit Dohasta ja muualta ovat erittäin tervetulleita nauttimaan Helsingistä. Tarjoamme matkustajille myös oivan reitin Lappiin Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta.”

”Tänä vuonna yhä useampi turisti matkaa Helsingin kautta Lappiin kokemaan maagisen pohjoisen, joka on kuuluisa raikkaasta ilmasta, lumesta ja revontulistaan. Voimme tarjota matkustajille sujuvan matkustuskokemuksen lyhyiden vaihtoaikojemme ja keskitetyiden palveluidemme avulla.”

Katso kuvia lehdistötilaisuudesta: https://www.flickr.com/photos/qatarairways/albums/72157671591720463

Helsinki-Doha lentoaikataulu:

Tiistai, keskiviikko, lauantai

Doha (DOH)-Helsinki (HEL) QR303 lähtö: 01:35 saapuminen: 08:10

Helsinki (HEL)-Doha (DOH) to QR304 lähtö: 10:55 saapuminen: 17:15

Maanantai, torstai, perjantai, sunnuntai

Doha (DOH)-Helsinki (HEL) QR301 lähtö: 08:15 saapuminen: 14:50

Helsinki (HEL)-Doha (DOH) QR302 lähtö: 17:45 saapuminen 00:05+1

---Loppu---

Qatar Airways:

Qatar Airways on Qatarin kansallinen lentoyhtiö, yksi nopeimmin kasvavista lentoyhtiöistä, jolla on yksi maailman uusimmista lentokalustoista. Qatar Airways on ollut 19 vuotta toiminnassa, sillä on 190 koneen moderni lentokalusto ja yli 150 kohdetta kuudella eri mantereella, niin liiketoiminta- kuin lomakohteitakin.

Qatar Airways on palkittu useilla palkinnoilla kansainvälisen Skytrax-organisaation  vuoden 2016 World Airline Awardseissa, mm. ”World's Best Business Class”, “Best Business Class Airline Lounge” ja “Best Airline Staff Service in the Middle East”.

Qatar Airways kuuluu kansainväliseen oneworld-allianssiin. Palkittu allianssi nimettiin vuonna 2015 Maailman parhaaksi lentoyhtiöallianssiksi kolmantena vuonna peräkkäin (Skytrax). Qatar Airways oli ensimmäinen Persianlahdelta lähtöisin oleva lentoyhtiö, joka liittyi maailmanlaajuiseen oneworld-allianssiin, tarjoten matkustajille yli 1000 lentoasemaa yli 150 eri maassa ja 14 250 lähtöä päivittäin.

Qatar Airwaysin lennoilla tarjoamasta viihdejärjestelmästä, Oryx One:sta, löytyy jopa 3000 erilaista vaihtoehtoa viihdykkeeksi; uusimmat elokuvat, TV-ohjelmia, musiikkia, pelejä ja paljon muuta. B787-, A350-, A380-, A319-koneilla sekä A320-ja A330-koneilla valikoiduilla lennoilla lentävät matkustajat voivat pitää yhteyksiä yllä lennon aikana käyttäen palkittua lentoyhtiön langatonta internetyhteyttä (Wi-Fi) sekä matkapuhelinpalveluita.

Qatar Airways on yksi maailman johtavista kansainvälisistä urheilusponsoreista, toimien mm. FC Barcelonan ja Al-Ahli Saudi Arabia FCn sponsorina. Qatar Airways haluaa strategisella urheilusponsoroinnilla edistää urheilun ihmisiä yhteen tuovaa puolta, joka on myös tärkeä arvo lentöyhtiölle itselleen – Going Places Together.

Qatar Airways Cargo, maailman kolmanneksi suurin lentorahtiyhtiö tarjoaa yli 50 rahtikohdetta maailmanlaajuisesti Dohan kautta ja toimittaa rahtia yli 150 liiketoiminta- ja lomakohteeseen 188 koneen avulla. Qatar Airways Cargon kalustoon kuuluu nyt myös kahdeksan Airbus 330F-konetta, 10 Boeing 777-rahtikonetta ja kaksi Boeing 747-rahtikonetta.

Lisätietoa, ota yhteyttä:

Qatar Airways Group, Corporate Communications Department

Puh: +974 4022 2200, Fax: +974 40225350

E-mail: qrmedia@qatarairways.com.qa

Tutustu kotisivuihimme www.qatarairways.com tai käy katsomassa Facebook-sivumme, Twitter, Google+, Instagram, ja YouTube.

Qatar Airways kuvat: http://www.qatarairways.com/corporateimages