Uusi Nikon D5500: Ensimmäinen kääntyvällä kosketusnäytöllä varustettu järjestelmäkamera

Helsinki, 5. helmikuuta 2015: Tänään julkistetaan Nikon D5500, ensimmäinen kääntyvällä kosketusnäytöllä varustettu järjestelmäkamera. Tällä kevyellä, pienellä ja tehokkaalla järjestelmäkameralla saa parempia kuvia kuin koskaan aikaisemmin. Sisäänrakennetun langattoman tiedonsiirtotoiminnon ansiosta kuvia on helppo jakaa älylaitteen kautta sosiaalisen median kanaviin.

D5500 pärjää kaikessa, olipa tähtäimessä nopean liikkeen tallentaminen, heikossa valossa kuvaaminen, suuret tulosteet tai näyttävät videoleikkeet. Suuri DX-koon kuvakenno ja ISO-herkkyys 100–25 600 tuottavat erinomaisen kuvanlaadun myös haastavissa valaistusoloissa. Valokuvat ja videot ovat yksityiskohtaisen tarkkoja myös suurikokoisina tulosteina tai isosta näytöstä katsottuna. Uusi D5500 on pienempi, kevyempi ja ohuempi kuin edeltäjänsä, ja siinä on myös paranneltu kahva. Kääntyvän kosketusnäytön ansiosta kameraa voi hallita älypuhelimen tapaan.

− Nikon D5500:n kosketusnäyttö on helppokäyttöinen. Kameran runko on hämmästyttävän pieni ja kevyt, ja akkukapasiteetti on vähintään kaksinkertainen vastaaviin malleihin verrattuna. Lisäksi langattoman yhteyden ansiosta laadukkaat kuvat voi helposti siirtää suoraan älylaitteeseen, josta ne voi jakaa sosiaalisen median palveluihin, sanoo Björn Nordgren, Nordic Product Manager.

Näyttöä koskettamalla voi tarkentaa ja ottaa kuvan tai muuttaa asetuksia, kuten aukkoa, ISO-arvoa tai valotusaikaa. Kuvia voi selata näyttöä pyyhkäisemällä, ja toiston aikana kuvaa voi lähentää tai loitontaa viemällä sormia yhteen tai erilleen. Kameran kosketusnäyttöä pystyy käyttämään myös etsimen avulla kuvattaessa, sillä näytön uuden toimintopainikkeen ansiosta tärkeitä asetuksia voi säätää nopeasti sormen pyyhkäisyllä. Kannattaa muistaa, että langaton toiminto mahdollistaa myös kameran kauko-ohjauksen siihen liitetyllä älylaitteella. Kääntyvän näytön ja korkean kuvanlaadun ansiosta selfie-kuvista tulee näyttäviä muotokuvia, jotka saavat varmasti ansaitsemansa huomion.

Nikon D5500:n myynti alkaa 5.2.2015. Ohjehinta on 875 euroa (pelkkä runko) tai 995 euroa (18-55mm VR II -objektiivin kanssa) sisältäen alv:n.

Tuotekuvia on osoitteessa http://press.nikon.fi

Markkinointi
tiina.ahteela@nikon.fi

Tuotetiedot