Välimeren ympäri seitsemässä päivässä maailman suurimmalla risteilylaivalla

Royal Caribbean International esittelee ensi keväänä uusimman risteilylaivansa. Harmony of the Seas on jättimäinen – laivan koko vastaa kolmea kokonaista jalkapallokenttää. Uudelta laivalta löytyy kaikkea, mitä vain voi kuvitella. Vai miltä kuulostavat kymmenen kantta korkea liukumäki ja baari, jossa drinkkejä sekoittavat ja tarjoilevat robottibaarimikot? Pian ennätyslaiva risteilee Välimerellä ja tarjoaa matkustajilleen taatusti upeita elämyksiä.

Laivanvarustamo Royal Caribbean International omistaa jo ennestään maailman suurimman risteilylaivan. Allure of the Seas valmistui vuonna 2010. Nyt varustamo on ylittänyt itsensä ja rakennuttanut vieläkin suuremman risteilylaivan. Harmony of the Seas -laivalla on 2747 hyttiä ja kuusitoista hyttikantta, ja se tulee valmistuessaan olemaan maailman suurin risteilylaiva. Laivan neitsytmatka tapahtuu toukokuussa 2016, jolloin Harmony of the Seas suuntaa kohti Barcelonaa. Ensi kesän aikana Harmony of the Seas vie risteilymatkustajia Barcelonasta lähtien reitille Palma, Napoli, Rooma, Pisa (La Spezia) ja Provence (Marseille). Lähdöt tapahtuvat sunnuntaisin ja risteilyt kestävät seitsemän päivää.

- Risteilyihin liittyy paljon ennakkoluuloja, joista ehkä tavallisin on se, että loman vietto laivalla olisi jotenkin tylsää. Uusi laivamme Harmony of the Seas tarjoaa kuitenkin enemmän aktiviteetteja kuin mihin viikossa ehtii osallistua. Lisäksi risteilyyn kuuluvat vierailut kuudessa lomakohteessa. Uskallan väittää, että laivalla on mahdotonta pitkästyä, sanoo Mats Jacobsson, General Manager, Nordics, RCL Cruises Ltd.

Laivan varustukseen kuuluu muun muassa kuntosali, ravintoloita, kiipeilyseinä, surffisimulaattori ja Zipline-köysirata. Lisäksi laivalla on baari, jossa tarjoilevat robottibaarimikot sekä sisähyttejä, joiden virtuaalisista parvekkeista voi ihailla näkymää ulos merelle. Laivalla on kolme vesiliukumäkeä ja liukumäki, joka laskee alas kymmenen kantta ja on korkein meriltä löytyvä liukumäki. Laivan internet-yhteys on nopein, jota merillä on koskaan koettu.

- Nopea ja merillä ainutlaatuinen internet-yhteys helpottaa esimerkiksi retkisuunnitelmien tekoa laivalla sekä lomakokemusten jakamista sosiaalisessa mediassa, toteaa Mats Jacobsson.

Lisätiedot medialle:
Mari Suihko, RCL Cruises Ltd, msuihko@rccl.com, 040 777 8884

Pressikuvat:
Hanna Reinikainen, MSLGROUP Finland, hanna.reinikainen@mslgroup.com, 050 582 1885

Royal Caribbean Cruises Ltd. on maailmanlaajuinen risteilyihin keskittynyt yhtiö, johon kuuluvat laivanvarustamot Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Pullmantur, Azamara Club Cruises ja CDF Croisières de France sekä 50 % omistus TUI Cruises’sta. Lisätietoja verkkosivuilta www.royalcaribbean.fi, www.celebritycruises.com, www.azamaraclubcruises.com, www.pullmantur.es tai www.rclinvestor.com.

Harmony of the Seas ja risteilyt Välimerellä kesällä 2016

Lanseeraus: Kesäkuu 2016
Varustamo: Royal Caribbean International
Laivan koko: Bruttovetoisuus 227 000 tonnia, kansia 18, joista hyttikansia 16
Maksimikapasiteetti: 6 410 matkustajaa
Hyttejä: 2747
Reitti kesällä 2016: Seitsemän yötä alkaen Barcelonasta, pysähdykset Palmassa, Napolissa, Roomassa, Pisassa (La Spezia) ja Provencessa (Marseille).
Lähdöt: Sunnuntaisin Barcelonasta.
Päivät: Vain yksi sesonki Välimerellä, minkä jälkeen laiva jatkaa matkaansa Karibialle. Ensimmäinen risteily Barcelonasta 7.6.2016 (5 yötä) ja sen jälkeen jatkaa 7 yön risteilyjä Barcelonasta 23.10.2016 saakka.
Hintaesimerkit: 1693 euroa / henkilö parvekkeellisessa hytissä, lähtö 12.6. Barcelonasta. Sisältää lennot ja vaihdot. Myynti suoraan Royal Caribbeanilta tai matkatoimistosta.