Juha saikkonen valitiin mtk:n valtuuskunnan puheenjohtajaksi

JUHA SAIKKONEN VALITIIN MTK:N VALTUUSKUNNAN PUHEENJOHTAJAKSI MTK:n valtuuskunta valitsi puheenjohtajakseen maanviljelijä Juha Saikkosen Pohjois-Karjalasta Tohmajärveltä. Vuonna -59 syntynyt Saikkonen harjoittaa sianlihantuotantoa ja viljelee rehuviljaa ja nurmea. Saikkonen on ollut MTK-Pohjois-Karjalan puheenjohtaja vuodesta 1999 lähtien ja MTK:n valtuuskunnan jäsen vuodesta 1995 lähtien. Saikkosen perheeseen kuuluu yhdysliikennevirkailijana toimiva vaimo Tarja-Liisa sekä viisi lasta. Valtuuskunnan pitkäaikainen puheenjohtaja, maanviljelysneuvos Paavo Lintula luopui tehtävästä johdettuaan MTK:n valtuuskuntaa 13 vuotta. Valtuuskunnan puheenjohtajan vaalissa oli Saikkosen lisäksi kolme henkilöä: Markku Länninki Forssasta, Hannu Koivunen Virroilta ja Tuija Nummela Kärkölästä. Vaalin ensimmäisellä kierroksella ei kukaan ehdokkaista saanut ääntenenemmistöä. Toisella kierroksella Saikkonen sai 26 ääntä annetuista 51 äänestä ja tuli valituksi. Valtuuskunnan I varapuheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti MMK, maidontuottaja Tuija Nummela Etelä-Hämeestä Kärkölästä. Valtuuskunnan II varapuheenjohtajaksi valittiin maatalousteknikko, taiteen lisensiaatti ja viljantuottaja Markus Eerola Hyvinkäältä. Eerola sai äänestyksessä 43 ääntä 51:stä. Vastaehdokkaina olivat Ilona Alhoniemi Pohjois-Karjalasta ja Anne Kalmari Keski-Suomesta. Lisätietoja: MTK-tiedotus, Leena Packalen 040 5537887 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020411BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020411BIT00900/wkr0002.pdf