Lahjakas Yritys - Liikelahjakilpailu Maaseutuyrittäjille

LAHJAKAS YRITYS - LIIKELAHJAKILPAILU MAASEUTUYRITTÄJILLE Maaseudun upeat kotimaiset raaka-aineet ja perinteiset kädentaidot yhdistettynä nykyaikaiseen tekniikkaan tarjoavat tuotteita, joilla suomalaiset voivat ylpeydellä muistaa yhteistyökumppaneitaan ja liiketuttaviaan. Näitä maaseutuyrittäjien valmistamia liikelahjoja etsitään nyt Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK r.y.:n ja Maaseudun Tulevaisuuden järjestämässä Lahjakas Yrittäjä -kilpailussa. Liikelahjakilpailulla MTK ja Maaseudun Tulevaisuus haluavat kannustaa maaseutuyrittäjiä tuotekehittelyyn ja tuoda yhtä maaseudun toimialaa julkisuuteen sekä sen myötä toivottavasti myös uusia asiakkaita maaseudun pienyrityksille. Lahjakas Yrittäjä -kilpailu on osa MTK:ssa meneillään olevaa Maaseutuyrittäjyyden teemavuotta. Palkittavia tuotteita valittaessa kiinnitetään huomiota erityisesti seuraaviin seikkoihin · Raaka-aineen kotimaisuus · Uusi idea tai perinteikästä uudella ilmeellä · Helppo pakattavuus · Hyvä säilyvyys · Käytännöllisyys · Suomalaisuus - sopivuus kansainvälisillekin vieraille · Toimitusaika, valmistusmäärävalmiudet · Valmistajana maaseudun pk-yritys tai maaseutuyrittäjä · MTK:n jäsenyys Kilpailun sarjat ovat 1) Hintaluokka alle 15 euroa 2) Hintaluokka 15-35 euroa 3) Hintaluokka 36-80 euroa 4) Tuotepaketit Kilpailu julkistetaan 31.5.2002 Maaseudun Tulevaisuudessa ja MTK:n www- sivuilla. Kilpailuaika on 16.8.2002 asti. Esittely tuotteesta tai tuotenäyte pyydetään toimittamaan 16.8. mennessä osoitteeseen "Liikelahjakilpailu", MTK, PL 510 (Simonkatu 6), 00101 Helsinki. Mukaan liitetään lähettäjän tiedot suljetussa kirjekuoressa. Jokaisen sarjan kaksi (2) parasta tuotetta/tuotepakettia palkitaan tilauksella. Jokaisen sarjan kolme (3) seuraavaksi parasta yritystä saa ilmoituksen Jussin Pussi -internetsivuille vuodeksi. Kaikki palkitut saavat Lahjakas Yrittäjä -kunniakirjan. Voittajat julkistetaan 4.9.2002 Gimme-liikelahjamessujen avajaisissa Wanhassa Satamassa Helsingissä. Kilpailun raatiin kuuluvat johtaja Kimmo Varjovaara, järjestöpäällikkö Jyrki Wallin, järjestöassistentti Taina Kivelä, mainospäällikkö Maija Kärkäs, tiedotuspäällikkö Leena Packalén sekä yritysasiamies Maija Perävainio. Lisätietoja kilpailusta antaa MTK:n tiedotus, puh 09-1311 5316. Yli neljäsosalla maatiloista harjoitetaan maa- ja metsätalouden lisäksi muuta yritystoimintaa. Koneurakointi, maaseutumatkailu, puun ja elintarvikkeiden jatkojalostus sekä palveluyrittäjyys ovat maatilojen yleisimpiä toimialoja. Maatilayrittäjän tunnet Lähiyritys-merkistä. Vuosi 2002 on MTK:ssa maaseutuyrittäjyyden teemavuosi. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00740/wkr0002.pdf