Tervetuloa lehmien laitumellelaskuun !

TERVETULOA LEHMIEN LAITUMELLELASKUUN ! Pyhäntäläisen viljelijän Sisko Mäkelän karja saa tänä kesänä ihmetellä paitsi uutta tuoretta laidunta myös kaukaisia vieraita. Viljelijöiden maailmanjärjestön IFAP:n naistoimikunnan puheenjohtaja Victoria Kakoko Sebagereka Ugandasta seuraa pohjoisen kollegansa lehmien kesäriemua yhdessä kansanedustaja Liisa Jaakonsaaren kanssa, joka samalla katsastaa kummivasikkansa Lissun. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleet laitumellelaskuun sunnuntaina 2.6. 2002 klo 13.00. Samalla on mahdollisuus keskustella vieraiden kanssa maaseudun naisten asemasta ja ruoan tuotannosta niin pohjoisessa kuin etelässäkin. Victoria Kakoko Sebagereka on vaniljanviljelijä Mukokon alueelta. Lisäksi hän viljelee banaania, kassavaa kahvia ja hoitaa lypsykarjaa. Hän on myös Ugandan parlamentin jäsen. Hän vieraille Suomessa Sisko Mäkelän kutsusta. Sisko Mäkelä edustaa suomen viljelijöitä IFAP:n naistoimikunnassa. Vierailunsa aikana Victoria tutustuu mm. Suomessa maaseudun naisten toimintaan ja maanviljelyn oloihin täällä. Sisko Mäkelän laitumet löytyvät osoitteesta Törmälänperäntie 15 A, Tavastkenkä, Pyhäntä Tarkempia ajo-ohjeita voi tiedustella puh. 040 5710156 tai 08 8126240 sunnuntaina aamupäivällä, kun emäntä ja hänen vieraansa ovat saapuneet Kairosta IFAP:n kokouksesta. Lisätietoja: MTK-tiedotus Leena Packalen 09 13115316 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00040/wkr0002.pdf