Tervetuloa Ruoka-aika-kampanjan aamiaiselle!

Tervetuloa Ruoka-aika-kampanjan aamiaiselle! Roomassa järjestetään YK:n Ruokahuippukokous 10.-13. kesäkuuta 2002. Kokouksen tarkoituksena on lisätä poliittista tahtoa ja resursseja nälkäongelman ratkaisemiseksi. Se on seurantakokous viisi vuotta sitten Roomassa pidetylle ensimmäiselle ruokakokoukselle. Ruoka-aika-kampanja järjestää toimittajille taustatilaisuuden tiistaina, 4.6. 2002 kestävän ruokahuollon haasteista kehitysmaissa: Victoria Kakoko Sebagereka, Viljelijöiden maailmanjärjestön, IFAP:n naisjaoston puheenjohtaja kertoo, kuinka nälkäongelmaa voidaan vähentää tukemalla maaseudun naisia kehitysmaiden ruokahuollossa. Ruoka-ajan koordinaattori Miia Toikka esittelee Rooman kokouksen taustoja ja Ruoka-ajan näkemyksiä kokouksesta. Lisäksi tilaisuudessa julkaistaan Ruoka-ajan maaraportti Sambiasta: "Markkinoita ja maissipuuroa, Nälän syyt ja seuraukset Sambiassa". Aika: tiistai, 4.6.2002, kello 10.00 Paikka: Maalaistentalon kokoustilat, Simonkatu 6, Helsinki Tilaisuudessa tarjoillaan lähi- ja luomuaamiainen: tuoreita sämpylöitä, kasviksia, pienjuustoloiden herkkuja, jogurttia, mysliä, hilloja sekä reilun kaupan kahvia ja kylmäpuristettuja marjamehuja. Ruoka-aika on 50 suomalaisen kansalaisjärjestön kampanja, joka pyrkii poistamaan nälän maailmasta. Kampanjan tarkoituksena on muun muassa lisätä suomalaisten tietoisuutta omien kulutusvalintojensa globaaleista ulottuvuuksista. Lisätietoja kampanjasta saa osoitteesta http://www.ruoka-aika.net. TERVETULOA! Lisätietoja: Leena Packalén, tiedottaja, MTK, 09-13 115 316 Mika Railo, tiedottaja, Kepa, 09-584 23 247 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/30/20020530BIT00030/wkr0002.pdf