Mistä ruuan hinta muodostuu? -toimittajatilaisuus 10.11.2011

Ruuan hintatasosta ja -kehityksestä keskustellaan jatkuvasti. Miten kuluttajan maksama hinta jakautuu elintarvikeketjun sisällä? Millaiset ovat elintarvikeketjun eri osien keskinäiset voimasuhteet ja mikä on niiden merkitys elintarvikeketjussa tapahtuvalle kilpailulle, tulonjaolle ja elintarvikkeiden hinnanmuodostukselle?

Meillä on ilo kutsua Sinut ruuan hinnanmuodostusta ja kotimaisen elintarvikeketjun toimivuutta ja kilpailuasetelmia ruotivaan tilaisuuteen Säätytalolle (Snellmaninkatu 9-11, Helsinki) torstaina 10.11. klo 10–12. Varaathan päivän kalenteristasi jo nyt!

Toimittajille suunnattu tilaisuus liittyy MAKERA:n rahoittamaan tutkimushankkeeseen ”Markkinaintegraatio ja hintojen välittyminen Suomen elintarvikemarkkinoilla”, jossa Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus MTT ja Pellervon taloustutkimus PTT tutkivat laajasti suomalaisten elintarvikemarkkinoiden toimivuutta, tehokkuutta ja kilpailullisuutta.

Tilaisuuden tarkempi ohjelma toimitetaan myöhemmin ja se päivittyy myös osoitteeseen: www.mtt.fi/tapahtumat
Ilmoittautuminen 3.11. mennessä: tarja.lintula@mtt.fi, puh. 040 766 5355

Tervetuloa!
Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus MTT