MTT taloustutkimus muuttaa Viikkiin

MTT taloustutkimus muuttaa Viikin kampusalueelle heinäkuun alussa, viikolla 26. Koko tutkimusyksikkö eli noin seitsemänkymmentä henkilöä siirtyy A-taloon, samaan rakennukseen Helsingin yliopiston maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan taloustieteen laitoksen kanssa.

Lähialueelle on keskittynyt bio- ja ympäristöalan tutkimuslaitoksia sekä yritystoimintaa, mm. Evira ja RKTL, Helsinki Business and Science Park sekä pääkaupunkiseudun yhteinen elintarvike- ja ympäristölaboratorio MetropoliLab.

Yhteistyöllä vahvempaa tutkimusta

MTT taloustutkimuksen johtaja Pasi Rikkonen odottaa Viikkiin muuttamisen avaavan kiinnostavia näköaloja eri suuntiin.

- Viikkiin on keskittynyt monitieteinen ja aktiivinen luonnonvara-alan tutkimustoiminta, jota tekevät sekä yliopiston tiedekunnat että tutkimuslaitokset. Toimijoiden läheisyys helpottaa ja tuo varmasti uusia yhteistyökuvioita tutkimukseen, uskoo Rikkonen.

Koko taloustutkimus siirtyy käyttämään pelkästään matkapuhelimia, joiden numerot löytyvät MTT:n www-sivuilta osoitteesta: www.mtt.fi -> yhteystiedot

MTT taloustutkimuksen yhteystiedot 1.7.2010 alkaen:

Osoite: Latokartanonkaari 9, 00790 Helsinki
Puhelin (vaihde): 020 772 004
sähköposti:
etunimi.sukunimi@mtt.fi

johtaja Pasi Rikkonen, MTT, puh. 040 703 7777,
pasi.rikkonen@mtt.fi

MTT (Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus) on johtava maatalous- ja elintarviketutkimusta sekä maatalouden ympäristöntutkimusta tekevä laitos. Tutkimusalojamme ovat bioteknologia- ja elintarviketutkimus, kasvintuotanto, kotieläintuotanto, talous, teknologia ja ympäristö. Tuotamme ja välitämme tieteellistä tutkimustietoa sekä kehitämme ja siirrämme teknologiaa koko maatalous- ja elintarvikesektorille. Lisätietoja www.mtt.fi