MULTIPRINT KASVOI JA INVESTOI TULEVAISUUTEEN

Report this content

Multiprint-konserni onnistui toiminnassaan vuonna 2014. Liikevaihto kasvoi noin 34 milj. euroon ja liikevoitto kaksinkertaistui noin 3 milj. euroon. Taloudellisten tulosten lisäksi on tehty merkittäviä investointeja tulevaisuuteen. Yhtiö on panostanut sähköisiin liiketoimintoihin sekä teknisellä sektorilla että viestinnän asiakasratkaisuissa ja laajentunut 3D-tulostukseen. Sekä liikevaihdon että tuloksen odotetaan kasvavan edelleen 2015 aikana, samoin panostusten crossmediaan ja sähköisiin palveluihin. 1.3.2015 ostettiin crossmediaan erikoistuneen Paino-Arran liiketoiminta Tampereelta.

- Olemme panostaneet asiakaslähtöisiin sähköisiin ratkaisuihin, kuten uusiin projektipankkiratkaisuihin sekä painopalveluitamme täydentäviin sähköisiin markkinointi- ja viestintäratkaisuihin. Peruspainamisen vähentyessä yhä isompi osa asiakkaista haluaa keskittää ostojaan meidän tyyppiselle monipuoliselle toimijalle, joka ei pelkää tarjota myös painamista vähentäviä kokonaisratkaisuja. Myös 3D-tulostukseen lähdimme asiakastarpeita kuunnellen, toimitusjohtaja Jaakko Hirvonen kertoo.

Yhtiön tuloksentekokyky on 2014 parantunut, koska Multiprint on saanut yksittäiset tuottamattomat yksiköt positiiviselle tulospolulle.  Samaan aikaan olemme myös panostaneet koulutukseen. Vuoden alussa valmistui yli 30 henkilöä ammattitutkintoon, esimiehet ovat saaneet valmennusta ja Valopainon, RP-Casen ja Itellalta ostetun Mediapankki EMMin yritysostoihin liittyen kymmenet ihmiset perehdytystä. Osaava henkilökunta ja meihin sitoutunut asiakaskunta on vienyt meidät yli taantuman, jatkaa Hirvonen.

Jaakko Hirvonen, toimitusjohtaja, Multiprint Oy, puh. 0306 667 010,

jaakko.hirvonen@multiprint.fi, www.multiprint.fi

Multiprint Group Oy on valtakunnallinen paino-, tulostus- ja digitointikonserni, joka toimii Multiprint-brändillä koostuen useasta paikallisesta tytäryrityksestä. Liikevaihto on noin 34 milj. euroa ja yhtiö toimii 16 kaupungissa 26 toimipisteessä noin 310 henkilön voimin.

Yrityksen ydintoiminnan muodostavat digipaino, tekninen tulostaminen, merkittävä suurkuvatuotanto sekä offset-painamisen palvelut. Palvelukokonaisuuteen kuuluvat kasvavassa määrin myös sähköiset tilausjärjestelmät, sähköinen julkaiseminen, mediapankki, monikanavaviestintä, 3D-tulostus, logistiikan tukipalvelut sekä kääntämisen ja dokumentoinnin palvelut.