Ainutlaatuinen uutuus, maidoton PURE Snack -välipalasarja kasvaa uudella maulla

Munax Oy lanseerasi syksyllä 2021 maailman ensiesittelytuotteen, lusikoitavan välipalaherkun. Tuotteen pääraaka-aine on kananmunan valkuainen ja tuote on fermentoitu. Fermentointi mahdollistaa tuotteen lohkeavan rakenteen, hyvän maun ja sen, ettei siihen ole tarvinnut lisätä säilöntäaineita.

- Pure Snackin tuotekehitys oli meille monen vuoden projekti. Fermentointi tällaisen tuotteen osalta vaati isoja tuotekehitysponnisteluja. Saamme olla ylpeitä, että suomalainen innovaatio pystyy myös tällaisiin tuotteisiin, joilla on valtava vientipotentiaali, kertoo Munax Oy:n toimitusjohtaja Matti Nyfors.

Myynti lähti heti hyvin käyntiin

Tuote on otettu vastaan erittäin hyvin. Kuluttajatutkimuksen mukaan kuluttajat kaipasivat markkinoille tuotteita, jotka maistuvat hyviltä, sisältävät vain vähän kaloreita, eivät sisällä lisättyjä säilöntäaineita ja sopivat koko perheelle. Monelle on myös tärkeää, että tuote on maidoton ja gluteeniton.

- Kiitos kuluttajille, jotka haluavat suosia kotimaassa valmistettuja lähiruokatuotteita ja ovat löytäneet meidän tuotteemme. Pure Snack vastasi suoraan kuluttajien toiveeseen. Tämän tuotteen vahvuus on myös se, että se pitää ihan oikeasti nälän poissa, sillä kananmunasta saa paljon proteiinia. Silti tuote ei ole pelkkä proteiinituote, vaan tuote sopii koko perheelle, jatkaa Nyfors.

Uusi maku on päärynä-omena ja vienti Ruotsiin alkaa

- Meidän tuotekehitystiimimme tekee upeaa työtä. Makumaailmojen yhdistäminen on kiinnostavaa ja pitkäkestoista työtä. Päärynä-omenan jälkeen on tulossa myös muita mahtavia uutuuksia. Tuskin maltamme odottaa, että saamme tiedottaa näistä, paljastaa Munax Oy:n tuotekehityspäällikkö Emma Mäkelä.

Kun PURE Snackin nimeä luonnosteltiin, oli selvää, että tuote lähtee myös kansainvälisille markkinoille. Tästä syystä piti löytää nimi, joka toimii joka maassa.

- Se, että meillä on sama tuotemerkki joka maassa, on meidän kokoiselle yritykselle merkittävä asia mm. hävikinhallinnan kannalta. Tästä syystä purkissa lukee makuvariaatiot aina englanniksi. Nytkin päärynä-omena-purkissa lukee Pear-Apple. Ruokahävikin minimointi on meille tärkeä asia jatkaa Mäkelä.

Vienti Ruotsiin alkaa tämän vuoden helmikuussa. Pure Snack löytyy kevään 2022 aikana Ruotsin vähittäiskaupassa.

- Tämä on meille upea juttu. Olemme saaneet näin nopeasti vientimarkkinat auki. Terveelliset ja luonnolliset proteiinituotteet kiinnostavat myös muissa maissa, jatkaa Nyfors. ­­

Ruotsissa jakelijana toimii Kronägg. Kronägg on tunnettu kananmunistaan ja on yksi Ruotsin suurimmista kananmunapakkaamoista.

Lisätiedot:
Matti Nyfors, toimitusjohtaja, puh. 0503837843, matti.nyfors@munax.fi