Kuntoilijoille ja painonpudottajille uusi maku MunSmoothie-valkuaisjuomavalikoimaan

MunSmoothie on treenaajien ja kuntoilijoiden suosima tuote, joka on valmistettu Laitilassa pastöroiduista kotimaisista kananmunanvalkuaisista ja aidoista marjoista ja hedelmistä.

- MunSmoothie on täydellinen valinta proteiinin lähteeksi. Smoothiet sisältävät runsaasti biologisesti arvokasta proteiinia eikä lainkaan rasvaa. Heti käyttövalmiina tuotteena smoothie sopii palautumiseen, painonhallintaan, ennen treeniä tai ihan vain herkutteluun, kertoo Munax Oy:n toimitusjohtaja Matti Nyfors.

Uusi maku on marja-maku. Tuote on herkullisen makuinen ja sisältää mansikkaa, vadelmaa ja mustikkaa.

Valkuaistuotteet treenajille ja painonpudotukseen

Munax Oy on jo vuonna 2013 tuonut ensimmäisenä Suomen markkinoille nestemäisen valkuaisen, Laitilan Proegg nimellä. Tästä lähtien uutuusvalkuaistuotteita on tullut kauppojen hyllylle säännöllisesti.

- Vuonna 2013 ihmiset hämmästelivät, että miksi tuotiin markkinoille pelkkä valkuaistuote. Tänä päivänä kaikille on selvää, että kananmuna sisältää kaksi tärkeää osaa, keltuaisen ja valkuaisen, ja ne toimivat loistavasti eri käyttötarkoituksissa. Kaikki meidän keltuaisemme käytetään hyödyksi mm. majoneesin ja jäätelön valmistukseen ja valkuainen taas on aina rasvaton proteiininlähde. Tästä syystä juuri kuntoilijat ja painostahuolehtijat ovat löytäneet nämä tuotteet, jatkaa Nyfors.

MunSmoothiet sisältävät kaloreita vain 51- 59 kcal/ 100 g ja rasvaa alle 0,1 g, josta tyydyttyneiden rasvojen osuus on pyöreä nolla.

Laihduttaessa on tärkeää kiinnittää huomiota ruokavaliosta saatavan proteiinin riittävyyteen. Proteiini edistää laihtumista ja voi helpottaa painonhallintaa, koska se pitää hyvin yllä kylläisyyden tunnetta ja ehkäisee nälän tunteita. Kananmunan sulavuus on tutkitusti parasta ja tästä syystä myös treenaajat ovat löytäneet tuotteet.

- Sulavuudella tarkoitamme sitä, että voit ottaa kananmunapohjaisen tuotteen vaikka juuri ennen treeniä, eikä se jää hölskymään vatsaan. Näistä tuotteista saat jaksamista treeneihin, jatkaa Nyfors.

Valkuaistuotteet sopivat käytettäväksi sellaisenaan tai osaksi muita ruokia

- Tiedämme, että osa yhdistää valkuaistuotteita aamiaspuuroon. Valkuainen tuo siihen lisäproteiinia ja MunSmoohtie lisäksi vielä makua. Osa valmistaa aamiasmunakkaan niin, että käyttää yhden kokonaisen kananmunan ja jatkaa loput pelkällä valkuaisella. Meillä on omilla sivuillamme myös paljon erilaisia käyttövinkkejä, vinkkaa Nyfors.

Munax Oy valikoimasta löytyvät kananmunat, nestemäiset kananmunanvalkuaiset, PURE Snack -välipalauutuudet, kypsennetty valkuaispatukka, heti valmis munavoi, valkuaisjauheet ja MunSmoothie-valkuaisjuomat.
Kuluttajatuotteet löytyvät ruokakauppojen valikoimista ja Munaxin omasta verkkokaupasta. Tämän lisäksi Munax Oy valmistaa paljon kananmunatuotteita ammattikeittiöön.

Lisätiedot:
Matti Nyfors, toimitusjohtaja, puh. 0503837843, matti.nyfors@munax.fi