Munax Kustavissa nähty delfiinejä

Kananmunatalo Munax Oy osti syksyllä 2019 Kustavista tyhjillään olleet Kustavin Puun tilat. Muutostyöt halleissa ovat edelleen käynnissä ja kananmunatuotteiden valmistus alkaa tämän vuoden puolella.

Oston yhteydessä Munaxille siirtyi myös rannalla oleva venevaja. Merikotkat ja joutsenet on ollut tuttu näky rannalla, mutta tänään aamulla koettiin jotain aivan uskomatonta.

Kävelimme rakennusmiesten kanssa rantaan katsomaan, onko veden nousut ja laskut tehneet muutoksia venevajassa. Kuulimme mereltä erikoista ääntä. Tarkemmassa tarkastelussa tunnistimme joutsenen, mutta se mitä näimme joutsenen vieressä, oli jotain mitä emme olleet odottaneet. Yhdessä tajusimme, että ne olivat delfiinejä. Samassa ne lähtivät uimaan kohti Ströömiä eli sitä väylää kohti, joka siitä edestä kulkee. Onkohan muut nähneet näitä Kustavissa? Tähän ajatukseen jäimme yhdessä, kertoo Munax Kustavissa töitä tekevä tiimi.He päättivät vielä iltapäivällä töistä lähdettäessään mennä katsomaan Vartsalan lossille, näkevätkö he niitä uudestaan, sillä sinne lossin suuntaan ne lähtivät.

Yhteydenotot:

Vuonna 2003 perustettu Munax on noussut kasvavaksi ja innovatiiviseksi elintarvikeyritykseksi. Vuonna 2019 Munaxin liikevaihto oli 45 miljoonaa euroa. Meillä työskentelee 100 työntekijää. Munax Oy:lle on myönnetty kansainvälisen vaatimustason FSSC 22000 -elintarviketurvallisuusjärjestelmän sertifikaatti. Lisätietoja munax.fi