Mikko Silvennoisesta Viacomin Pohjoismaiden kaupallinen johtaja

Report this content

Mikko Silvennoinen on nimitetty Viacom International Media Networksin (VIMN) Pohjoismaiden kaupalliseksi johtajaksi. Media- ja tv-alan konkari Silvennoinen vastaa jatkossa Viacomin Pohjoismaiden tulovirroista ja uusien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisesta.

VIMN on osa maailman suurimpiin mediayhtiöihin lukeutuvaa Viacomia. Viihdesisältöjä globaalisti tarjoavan yrityksen johtaviin brändeihin kuuluvat muun muassa Music Television, Paramount, Comedy Central, VH1, Nickelodeon ja NickJr. Silvennoinen vastaa tehtävässään Viacomin Pohjoismaiden tulovirroista, sisältäen mainosmyynnin, sisältöjen ja kanavien jakeluratkaisut sekä uusien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisen.

Silvennoinen on media-alan konkari ja hän kuului legendaarisen Jyrki-ohjelman perustajiin. Silvennoinen tunnetaan myös Tubecon-tapahtuman tuottajana, Euroviisujen selostajana ja useiden kotimaisten televisio-ohjelmien tuottajana. Uransa aikana Silvennoinen on työskennellyt muun muassa MTG-konsernissa, Fox Suomen ohjelmajohtajana ja Mediayhtiö Sanoma Media Finlandin lastenmedian sisältö- ja markkinointijohtajana. Viime vuosina Silvennoinen on toiminut konsulttina oman yhtiönsä kautta.

Viacom on eturintamassa, kun tutkitaan uusia tapoja jakaa sisältöä. Yhtiön portfoliossa on maailman vahvimpia brändejä, jotka tavoittavat laajan kohderyhmän aina lapsista aikuisiin. Hyppään innoissani mukaan ja odotan, että pääsen luomaan uusia kumppanuusmalleja, erilaisia online- ja offline-toimenpiteitä sekä jakeluratkaisuja Viacomin sisällöille, Silvennoinen kertoo.

Pohjoismaiden kaupallisena johtajana Silvennoinen toimii kuuden henkilön myyntitiimin esimiehenä. Tehtävässään hän raportoi VIMN:n Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaavalle Jesper Dahlille.

– Olemme erittäin onnellisia saadessamme Mikon Viacomin tiimiin. Hänellä on laaja kokemus erilaisista mediatyypeistä, monipuolisista kohderyhmistä sekä uusista alustoista, joissa brändit ja kuluttajat kohtaavat. Uskomme, että Mikon mukaantulo tukee hienosti sekä Viacomia että kumppanuuksiamme ja vahvistaa brändiämme ja tuotevalikoimaamme Pohjoismaissa entisestään, Dahl sanoo.

Silvennoinen aloitti työssään maanantaina 4. maaliskuuta ja tulee työskentelemään sekä Suomessa että Ruotsissa.

Lisätiedot: Karolina Moberg, Nordic PR Manager, Viacom International Media Networks Northern Europe, +46 73 83 73 424, karolina.moberg@vimn.com

VIACOM

Maailman suurimpiin mediayhtiöihin kuuluvalla Viacomilla on monia vahvoja ja vakiintuneita brändejä kuten MTV, Nickelodeon ja Comedy Central. Viacom International Media Networks on Viacomin osa, joka vastaa maailmanluokan tv-lähetyksistä noin 170 maassa Yhdysvaltojen ulkopuolella. Sisällöt jaetaan monikanavaisesti lineaarisessa tv:ssä, internetin välityksellä, sovelluksissa ja sosiaalisissa medioissa. Pohjoismaissa VIMN:llä on paikallista toimintaa ja konttori jokaisessa maassa, ja portfolioon kuuluvat MTV, Nickelodeon, Nick Jr, Comedy Central, VH1 ja Paramount Channel. Viacom International Media Networks lähettää ohjelmia globaalisti 37 kielellä, omistaa 200 paikallista tv-kanavaa ja yli 550 digitaalista mediaa. Kaiken kaikkiaan Viacomin tavaramerkit tavoittavat noin 700 miljoonaa taloutta ympäri maailman. Lisätietoja: https://www.vimnnordics.com/