Jazzfestivaalilla Olli Ahvenlahden juhlakonsertti!

Jämsän Himoksella järjestetään lokakuun toisena viikonloppuna ensimmäistä kertaa Jazzfestivaali.

Kaksipäiväisen tapahtuman kohokohtiin lukeutuu festivaalin taiteellisen johtajan Olli Ahvenlahden 110-vuotisjuhlakonsertti, jossa juhlistetaan elokuussa 60 vuotta täyttäneen ja flyygelin ääressä 50 vuotta viihtyneen miehen uraa. – Konsertin teema on rakkaus. Solistien Irina Milanin ja Jore Marjarannan lisäksi orkesterissani kuullaan jazzhuippuja Teemu Viinikaista, Jussi Kannastetta, Jukka Eskolaa, Mikko Hassista sekä Ville Huolmania. Ohjelma sisältää hittiyllätyksiä maailmalta sekä sävellyksiäni vuosien varrelta, Olli Ahvenlahti lupaa. Olli Ahvenlahden juhlakonsertin lisäksi Jazzfestivaalilla esiintyvät muun muassa Soul Siskot eli Anneli Saaristo, Sonja Lumme ja Eija Kantola, amerikkalaiset trumpetisti Jeremy Pelt ja tenorisaksofonisti John Nugent sekä spektaakkelimainen UMO Soul Night solisteinaan Tuomo, Osmo Ikonen ja Axl Smith. Jazzfestivaalin lipunmyynti on käynnissä e-Tiketissä ja ABC-liikennemyymälöissä kautta maan. Lisätietoja ja haastattelupyynnöt: Aino-Kuutamo Uusitorppa, tiedottaja, Suomen Musiikkitapahtumat Oy p. 045 263 7560 (a-k.uusitorppa@musiikkitapahtumat.fi) www.jazzfestivaali.fi