Musti Group näkee markkinassa lisääntyneitä kasvumahdollisuuksia

Report this content

Musti Group Oyj                                                                                  Lehdistötiedote 9.6.2020 klo 9.00

Musti Group näkee markkinassa lisääntyneitä kasvumahdollisuuksia

Musti Group avaa raportointivuonna 2020 yhteensä 20-25 uutta omaa myymälää, mikä poikkeaa aiemmin puolivuosikatsauksen yhteydessä toukokuussa kerrotusta. Aiemmin vuoden aikana on kommunikoitu suunnitelmista avata arviolta 15-20 myymälää raportointivuoden aikana.

Omien uusien myymälöiden avaamisen kasvua on vauhdittanut kevään 2020 aikana tapahtunut lemmikkieläintuotteiden kysynnän kasvu ja näin ollen korkeammat kasvuodotukset markkinalle. Ruotsin Kennelliiton mukaan uusien rekisteröityjen koiranpentujen määrä on noussut 13 prosenttia huhti-toukokuun aikana. Samansuuntaista kehitystä on nähty myös Suomessa ja Norjassa.

Toimitusjohtaja David Rönnberg: ”Mustin omnikanavaisessa liiketoimintamallissa yhdistyvät sekä myymälä- että verkkokauppaostojen helppous. Myymälät tarjoavat olennaisen ja helposti lähestyttävän kohtaamispisteen, jossa Lemmikkivanhemmat voivat tutustua tuotteisiin, saada luotettavaa neuvontaa Musti-eksperteiltä ja saada pääsyn lemmikkieläinpalveluihin. Myymälöiden tarjontaa täydennetään Mustin verkkokauppakanavalla.

Edellisen vuosineljänneksen vahva kasvu yhdistettynä kasvaneeseen kysyntään antaa meille tulevaisuudessa vieläkin paremmat mahdollisuudet kasvattaa markkinaosuuttamme omnikanavaista liiketoimintamallia hyödyntäen. Meillä on mahdollisuus tavoittaa kasvavan markkinaosuuden ja uusien myymäläavausten myötä vieläkin enemmän asiakkaita omnikanavaisen liiketoimintamallimme kautta ja strategiamme mukaisesti jatkuvasti kehittää arvolupaustamme palvellaksemme yhä paremmin asiakkaitamme Pohjoismaissa.”

Musti Group Oyj

David Rönnberg

Yhteystiedot:

Essi Nikitin

Johtaja, sijoittajasuhteet ja viestintä

puh. +358 50 581 1455, essi.nikitin@mustigroup.com

Jakelu:
Keskeiset mediat
www.mustigroup.com

Musti Group lyhyesti
Musti tekee lemmikkien ja niiden omistajien elämästä helpompaa, hauskempaa ja turvallisempaa. Olemme Pohjoismaiden johtava lemmikkieläintarvikeyhtiö, ja vastaamme monikanavaisella liiketoimintamallillamme lemmikkieläinten ja niiden omistajien tarpeisiin Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Tarjoamme laajan ja tarkkaan valikoidun lemmikkieläintarvikkeiden valikoiman. Lisäksi tarjoamme valikoiduissa kohteissa lemmikeille myös palveluja kuten turkinhoitoa, koulutusta ja eläinlääkäripalveluja.

Musti-konsernin liikevaihto oli 247 miljoonaa euroa tilikaudella 2019. Yhtiöllä oli tilikauden 2019 lopussa 1100 työntekijää, yli miljoona kanta-asiakasta ja 277 myymälää.