Musti Group päivittää pitkän aikavälin taloudellisia tavoitteita

Musti Group Oyj                                       Pörssitiedote                            4.5.2021 klo 8.15

Musti Group päivittää pitkän aikavälin taloudellisia tavoitteita

Musti Groupin hallitus on päättänyt päivittää yhtiön pitkän aikavälin taloudellisia tavoitteita. Päivitetyt pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet ovat:

• Liikevaihdon kasvu vähintään 500 miljoonaan euroon tilikauteen 2024 mennessä vahvana jatkuvan asiakashankintavauhdin ja osuuden kasvattamisen kokonaiskulutuksesta tukemana.
  • Vähintään 13 prosentin oikaistu EBITA-marginaali keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä, tasaisesti paranevalla profiililla. EBITA-marginaalin kasvun odotetaan toteutuvan tasaisen myyntikatteen sekä kiinteiden kustannusten skaalautuvuuden kautta.
  • Säilyttää pitkällä aikavälillä nettovelan suhde oikaistuun käyttökatteeseen alle 2,5-kertaisena.
  • Jakaa osinkona 60–80 prosenttia nettotuloksesta. Mahdollisen osingon jakamisessa huomioidaan yritysostot, yhtiön taloudellinen asema, rahavirta ja kasvumahdollisuudet.

Toimitusjohtaja David Rönnberg: “Olemme hyvässä vauhdissa ja sitoutuneita toteuttamaan suunnitelmamme ja saavuttamaan päivitetyt pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteemme. Jatkamme keskittymistä prioriteetteihimme, joita ovat kannattavuuden parantaminen, uusien asiakkaiden voittaminen ja osuuden kasvattaminen asiakkaiden kokonaiskulutuksesta. Näitä kaikkia tukee laajentuva tuotteiden ja palveluiden valikoimamme jatkuvasti kehittyvässä Musti Group -ekosysteemissä. Näin vahvistamme markkinajohtajan asemaamme pandemian hellittäessä ja tulevina vuosina. Jatkuva innovaatio auttaa meitä kasvattamaan markkinaosuuttamme asiakkaiden suosikkina, ja siksi odotamme innolla tulevaa.”

Musti Group järjestää yhtiön puolivuotiskatsauksen julkistamista seuraavan suoran webcast-lähetyksen analyytikoille ja medialle tänään klo 14.00. Osallistujilla on mahdollisuus keskustella uusista pitkän aikavälin taloudellisista tavoitteista toimitusjohtaja David Rönnbergin ja talousjohtaja Robert Berglundin kanssa. Webcast-lähetystä voi seurata osoitteessa https://mustigroup.videosync.fi/2021-q2-results.

Lisätietoja:

David Rönnberg

toimitusjohtaja, Musti Group

Päämediat

Musti tekee lemmikkien ja niiden omistajien elämästä helpompaa, hauskempaa ja turvallisempaa. Olemme Pohjoismaiden johtava lemmikkieläintarvikeyhtiö, ja vastaamme omnikanavaisella liiketoimintamallillamme lemmikkieläinten ja niiden omistajien tarpeisiin Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Tarjoamme laajan ja tarkkaan valikoidun lemmikkieläintarvikkeiden valikoiman. Lisäksi tarjoamme valikoiduissa kohteissa lemmikeille myös palveluja kuten turkinhoitoa, koulutusta ja eläinlääkäripalveluja.

Musti-konsernin liikevaihto oli 284 miljoonaa euroa tilikaudella 2020. Yhtiöllä oli tilikauden 2020 lopussa 1 162 työntekijää, yli miljoona kanta-asiakasta ja 293 myymälää.