Täydennys tiedotteeseen: Sisäpiiritieto: Musti Group ostaa Pet City OÜ:n (Pet City) Magnum Groupilta

Musti Group Oyj           Pörssitiedote    7.10.2024 klo 11:05

Musti Group Oyj täydentää 7.10.2024 julkaistua pörssitiedotetta tiedolla, että kauppahinta tullaan suorittamaan käteisellä sekä antaa lisätietoa Pet City OÜ:n taloudellisesta asemasta.

Musti Group Oyj (“Musti”) on allekirjoittanut sopimuksen Pet City OÜ:n (”Pet City”) (mukaan lukien tytäryhtiöt Eesti Veterinaaria Kliinikum OÜ, Pet City UAB ja Pet City SIA) sekä Pet City Klinika UAB:n hankinnasta. Velaton kauppahinta (enterprise value) on 18 miljoonaa euroa ja se tullaan suorittamaan käteisellä. Kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2024 loppuun mennessä.

Pet Cityllä on 46 myymälää ja 16 eläinlääkäriklinikkaa Baltian maissa sekä Baltian kattava verkkokauppa. Myymäläverkostoon kuuluu 25 myymälää Virossa, 13 Latviassa ja kahdeksan Liettuassa. Eläinlääkäriklinikoita on Virossa kahdeksan, Latviassa neljä ja Liettuassa neljä. Hankittavan kokonaisuuden liikevaihto oli tilikaudella 2023 31,5 miljoonaa euroa (28,6 miljoonaa euroa tilikaudella 2022) ja käyttökate -1,1 miljoonaa euroa (-0,7 miljoonaa euroa tilikaudella 2022). Pet Cityn taseen varat olivat tilikaudella 2023 8,7 miljoonaa euroa (tilikaudella 2022 8,9 miljoonaa euroa) ja velat 23,7 miljoonaa euroa (21,3 miljoonaa euroa tilikaudella 2022). Pet Cityn tiimiin kuuluu 472 sitoutunutta työntekijää (osa-aikaiset mukaan lukien), jotka palvelevat Baltian maiden tuhansia lemmikkivanhempia.

“Ensimmäiseksi haluan toivottaa Pet Cityn tiimin lämpimästi tervetulleeksi Mustilaumaan. Olen todella innoissani yhteisistä mahdollisuuksista Baltian kasvavilla markkinoilla, kun jaamme Pohjoismaiden ja Baltian markkinoiden parhaat käytännöt. Baltia on luontainen suunta kansainväliselle laajentumiselle ja Mustin ensimmäinen yritysosto osana Sonae-konsernia.” – David Rönnberg, toimitusjohtaja Musti Group.

Lisätietoja:

Robert Berglund

talousjohtaja

p. +358 50 534 8657

Martin Svedholm

johtaja, rahoitus ja sijoittajasuhteet

p. +358 50 579 0324

Musti tekee lemmikkien ja niiden omistajien elämästä helpompaa, hauskempaa ja turvallisempaa. Olemme Pohjoismaiden johtava lemmikkieläintarvikeyhtiö, ja vastaamme monikanavaisella liiketoimintamallillamme lemmikkieläinten ja niiden omistajien tarpeisiin Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Tarjoamme laajan ja tarkkaan valikoidun lemmikkieläintarvikkeiden valikoiman. Lisäksi tarjoamme valikoiduissa kohteissa lemmikeille myös palveluja kuten turkinhoitoa, koulutusta ja eläinlääkäripalveluja.

Musti-konsernin liikevaihto oli 426 miljoonaa euroa tilikaudella 2023. Yhtiöllä oli tilikauden 2023 lopussa 1 643 työntekijää, 1,5 miljoonaa kanta-asiakasta ja 342 myymälää.