#Haukutuinlenkki-haaste keräsi ennätykselliset 3 146 kiloa murkinaa hyväntekeväisyyteen

Report this content

Suomen lemmikkikansa teki marraskuun lopussa uuden ennätyksen. Musti ja Mirrin järjestämään valtakunnalliseen yhteislenkkiin osallistui yli 3 000 koiranulkoiluttajaa, joista jokainen kerrytti hyväntekeväisyyspottia lemmikkien hyväksi. #Haukutuinlenkki-haaste keräsi ennätykselliset 3 146 kiloa kuivaruokaa, jotka jaetaan 20:lle eri eläinsuojeluyhdistykselle ympäri Suomen.

Musti ja Mirri haastoi koiranulkoiluttajat ottamaan kuvan marraskuiselta lenkkipolulta ja jakamaan otoksen Instagramissa hashtagilla #haukutuinlenkki. Musti ja Mirri lahjoitti jokaista lenkiltä Instagramiin postattua #haukutuinlenkki-julkaisua vastaan 1 kilon kuivaruokaa kodittomille lemmikeille. Tavoitteena oli rikkoa viime vuoden ennätys, jolloin haasteeseen osallistui lähes 1 700 innokasta koiranulkoiluttajaa.

- Onnistuimme lähes kaksinkertaistamaan viime vuoden potin. Lisäksi halusimme muistuttaa tempauksella koiranomistajia liikunnan ilosta myös marraskuussa. Olimme todella positiivisesti yllättyneitä, miten innokkaasti koiranulkoiluttajat osallistuivat haasteeseen marraskuun myrskykeleistä huolimatta! Lämmin kiitos jokaiselle osallistujalle, kiittää lenkin järjestäjä Nea Hanén Mustilta ja Mirriltä.

Ruoat jaetaan ympäri Suomen 20:lle eri eläinsuojeluyhdistykselle, jossa ne otetaan ilolla ja kiitollisina vastaan.

Lahjoituksella on suuri merkitys toiminnallemme. Kun säästämme ruokakuluissa, pystymme ohjaamaan ne varat eläinlääkärikuluihin, joihin menee suurin osa varoistamme. Lahjoituksilla mahdollistetaan siis arvokkaampi elämä muun muassa löytökissoillemme. Terveet ja hoidetut eläimet saavat helpommin myös uuden loppuelämän kodin, kertoo puheenjohtaja Marjo Voutilainen Porvoon eläinsuojelyhdistys ry:stä.

Porvoonseudun eläinsuojeluyhdistys ry:n lisäksi muita lahjoituskohteita ovat muun muassa Turun Eläinsuojeluyhdistys, Eläinsuojelukeskus ja -hoitola Onnentassu, Kainuun eläinsuojeluyhdistys sekä Popopet. Eläinten hyvinvointiyhteisöjen hyvinvoinnista huolehtiminen on tärkeä osa Mustin ja Mirrin vastuullisuustyötä. Lue lisää Mustin ja Mirrin vastuullisuustekemisestä verkkosivuilta.

30.11.2020

Lisätietoja antaa:

Nea Hanén, Sosiaalisen median sisällöntuottaja, Musti ja Mirri Oy, puh. 040 722 4762, nea.hanen@mustijamirri.fi

Musti ja Mirri on vuonna 1988 perustettu lemmikkieläintarvikkeiden erikoisliikeketju, joka tekee lemmikkien ja heidän perheenjäsentensä elämästä ​helpompaa, turvallisempaa ja hauskempaa. Liikkeitä on yli sata ympäri Suomen Helsingistä aina Rovaniemelle saakka. Musti ja Mirrin tuotevalikoima on pääosin koirille ja kissoille, mutta sisältää myös ruokia ja varusteita pieneläimille. Musti ja Mirri on Suomen sekä samalla koko Skandinavian suurin lemmikkieläintarvikeketju.​