Musti ja Mirri keskittää myymälöidensä johtamista ja on tarjoutunut ostamaan yrittäjävetoiset liiketoiminnat Suomessa

Musti ja Mirri keskittää myymälöidensä johtamista ja on tarjoutunut ostamaan Suomessa franchising-yrittäjien liiketoiminnat ja niihin liittyvän omaisuuden. Taustalla on Mustin ja Mirrin strateginen päätös jatkaa Mustin ja Mirrin liiketoimintaa omien myymälöiden kautta.

Mustilla ja Mirrillä on Suomessa 131 myymälää, joista 16 on tällä hetkellä yrittäjävetoisia. Musti ja Mirri keskittää myymälöiden johtamista ja on tarjoutunut ostamaan franchising-yrittäjien liiketoiminnat ja niihin liittyvän omaisuuden liiketoimintakauppana. Mustin ja Mirrin tavoitteena on, että nykyisten yrittäjävetoisten myymälöiden liiketoiminta siirtyisi Mustille ja Mirrille vuoden 2021 aikana kokonaisuudessaan.

”Tavoitteena on johtaa Musti ja Mirri -myymäläverkostoa jatkossa mahdollisimman keskitetysti, jotta toimintaa voidaan tehostaa ja jotta Musti Groupin synergiaedut voidaan hyödyntää mahdollisimman laajasti. Nykyisten franchising-myymälöiden toimiminen jatkossa osana Mustin ja Mirrin myymäläverkostoa mahdollistaa myös myymälöiden henkilökunnan, valikoiman ja järjestelmien kehittämisen yhdenmukaisesti muiden myymälöiden kanssa”, kertoo maajohtaja Timo Tervo Mustista ja Mirristä.

Musti Group, Mustin ja Mirrin emoyhtiö, on investoinut viime vuosina merkittävästi IT-järjestelmään, jonka odotetaan tehostavan toimintaa ja tuovan mittakaavaetuja koko konsernissa.

”Yrittäjävetoisten myymälöiden hankkimisen myötä saamme kaikkiin myymälöihin uuden skaalautuvan ja jatkuvasti kehittyvän IT-järjestelmän. Järjestelmä tukee asiakaskokemuksen parantamista entisestään, mikä luo tulevaisuuden kasvupotentiaalia”, sanoo Tervo.

Erinomainen asiakaskokemus on Musti ja Mirri -konseptin ytimessä, ja asiantuntevalla henkilöstöllä on avainrooli sen tuottamisessa. Liiketoimintakauppojen myötä yrittäjävetoisten myymälöiden henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä Musti ja Mirri Oy:n palvelukseen.

Median yhteydenotot: Timo Tervo, maajohtaja, Musti ja Mirri Oy, puh. 050 387 7485, timo.tervo@mustijamirri.fi.

Musti ja Mirri on vuonna 1988 perustettu lemmikkieläintarvikkeiden erikoisliikeketju, joka tekee lemmikkien ja niiden perheenjäsenten elämästä helpompaa, turvallisempaa ja hauskempaa. Liikkeitä on yli sata ympäri Suomen Helsingistä aina Rovaniemelle saakka. Musti ja Mirrin tuotevalikoima koostuu pääosin koirien ja kissojen ruoista, tarvikkeista ja varusteista, mutta tarjolla on myös ruokia ja varusteita pieneläimille sekä lemmikkien hyvinvointipalveluita. Musti ja Mirri on Suomen ja koko Pohjoismaiden suurin lemmikkieläintarvikeketju.