Mustin ja Mirrin uusi digitaalinen Paikannus-palvelu lisää lemmikkiperheiden hyvinvointia ja turvallisuutta

Musti ja Mirri kehitti yhteistyössä Elisan kanssa uuden digitaalisen palvelun, joka lisää lemmikkiperheiden hyvinvointia. Paikannus-palvelu antaa lemmikin sijainnin lisäksi tietoa ja suosituksia lemmikin aktiivisuudesta sekä tukee omistajan ja lemmikin yhteistoimintaa muun muassa etäyhteyden avulla.

Digitaalinen Paikannus-palvelu tukee luontevasti lemmikkien kokonaisvaltaista hyvinvointia ja helpottaa lemmikkiperheiden arkea. Lemmikkien rooli rakkaina perheenjäseninä on korostunut erityisesti korona-aikana ja lemmikkien kanssa vietetty aika on lisääntynyt huomattavasti. Lemmikkiperheet haluavat huolehtia lemmikkinsä hyvinvoinnista ja turvallisuudesta kokonaisvaltaisesti, mikä näkyy Mustissa ja Mirrissä erilaisten hyvinvointipalveluiden kysynnän kasvuna.

”Haluamme tehdä lemmikkien ja niiden perheenjäsenten elämästä helpompaa, turvallisempaa ja hauskempaa. Digitaalinen Paikannus-palvelu auttaa tunnistamaan lemmikin tarpeita, helpottaa omistajan arkea ja tuo uusia ulottuvuuksia yhteistoiminnan kehittämiseksi”, kertoo Mustin ja Mirrin maajohtaja Timo Tervo.

Paikannus-palvelu koostuu kahdesta osasta: lemmikin valjaisiin tai remmiin kiinnitetään pienikokoinen GPS-paikannuslaite ja omistaja lataa mobiilisovelluksen, johon kertyy tietoa lemmikin aktiivisuudesta ja sijainnista. Palvelussa yhdistyvät Mustin ja Mirrin asiantuntijuus lemmikkien ja lemmikkiperheiden arjesta sekä Elisan tietoliikenne- ja IoT-osaaminen.

Työkaluja lemmikin hyvinvoinnin tukemiseen

Paikannus-palvelu on kehitetty lemmikkiperheiden toiveita ja tarpeita kuunnellen. Pelko lemmikin karkaamisesta tai sopivan aktiivisuuden määrästä ovat aiheita, jotka huolestuttavat monia lemmikinomistajia. Lemmikkiä halutaan myös ymmärtää entistä paremmin.

Lemmikinomistaja saa sovellukseensa paikannuslaitteen kautta tietoa lemmikin aktiivisuudesta verrattuna rotukohtaiseen liikuntamääräsuositukseen. Aktiivisuudelle voi asettaa päivittäisen liikuntatavoitteen lemmikin yksilölliset tarpeet huomioiden. Lisäksi sovellukseen voi kirjata omia huomioita lemmikin käyttäytymisestä ja siten täydentää kokonaiskuvaa lemmikin hyvinvoinnista.

Paikantimessa on Elisa Lemmikki-liittymä, minkä ansiosta lemmikkiä voidaan ohjata ääniyhteydellä. Toimintoa voidaan hyödyntää esimerkiksi tottelevaisuusharjoituksissa, mutta myös eroahdistuksen lievittämisessä kun ihmiset palaavat vähitellen toimistoille.

”Lemmikinomistajien on hyvä muistaa, että koirat ovat laumaeläimiä eivätkä ne luontaisesti osaa olla yksin. Yksinoloharjoituksiin on ryhdyttävä ajoissa ja edettävä vaiheittain, mutta tarvittaessa Paikannus-palvelulla voidaan tukea lemmikin yksinoloa ottamalla laitteen välityksellä ääniyhteys lemmikkiin. Tuttu ääni ja komento rauhoittavat ja luovat turvallisuudentunnetta”, kertoo Tervo.

Paikannuslaitteita ja Elisan Lemmikki-liittymiä myydään Mustin ja Mirrin myymälöissä ja verkkokaupassa. Puhelinsovellus on ladattavissa sovelluspalvelusta ilmaiseksi.

Lisätietoja antaa:

Timo Tervo, maajohtaja, Musti ja Mirri Oy, puh. 050 387 7485, timo.tervo@mustijamirri.fi

Musti ja Mirri on vuonna 1988 perustettu lemmikkieläintarvikkeiden erikoisliikeketju, joka tekee lemmikkien ja niiden perheenjäsenten elämästä ​helpompaa, turvallisempaa ja hauskempaa.​ Liikkeitä on yli sata ympäri Suomen Helsingistä aina Rovaniemelle saakka. Mustin ja Mirrin tuotevalikoima on koostuu pääosin koirien ja kissojen ruoista, tarvikkeista ja varusteista, mutta tarjolla on myös ruokia ja varusteita pieneläimille sekä lemmikkien hyvinvointipalveluita. Musti ja Mirri on Suomen ja koko Pohjoismaiden suurin lemmikkieläintarvikeketju.