Kannettava laturi antaa välittömästi virtaa kaikkialla

PowerTrekk on polttokennon avulla toimiva virtalähde matkapuhelimille ja muille sähkölaitteille. Muista kannettavista latureista poiketen PowerTrekk tuottaa sähköä välittömästi ja luotettavasti kaikkialla. Näin ollen se on ihanteellinen ratkaisu ulkoilmaelämään ja kehittyvillä markkinoilla työskenteleville.

PowerTrekk on taskukokoinen, kevyt laturi, joka on omiaan, kun ollaan sähköverkon ulkopuolella. PowerTrekk tuottaa sähköä välittömästi kaikkialla käyttäen apunaan kehittynyttä polttokennoteknologiaa, jossa muunnetaan vetyä puhtaasti ja tehokkaasti sähköksi. Lujatekoisen ja vedenpitävän kotelon sekä sisäosien järeän teknologian ansiosta PowerTrekk on suunniteltu vaativiin tarpeisiin.

PowerTrekk on 2-in-1-ratkaisu, joka on samalla kannettava akku ja polttokenno. Kannettavaa akkua voidaan käyttää itsenäisenä virtalähteenä tai polttokennon latauspuskurina. Polttokenno mahdollistaa tyhjän akun lataamisen välittömästi ilman, että tarvitaan pistorasiaa. Käyttäjän tarvitsee vain lisätä polttoaineannos ja vettä. Kannettavia laitteita, kuten matkapuhelimia, kameroita ja GPS-laitteita, ladattaessa laite liitetään PowerTrekk-laturiin USB-liitännällä.

“PowerTrekk-laturilla on etulyöntiasema perinteisiin kannettaviin latureihin verrattuna. Polttokenno alkaa tuottaa sähköä välittömästi, eikä lataamista rajoita sääolosuhteet tai auringonvalon puute, kuten aurinkopaneelilatureissa. Paristokäyttöisiin matkalatureihin verrattuna PowerTrekk tarjoaa luotettavaa lataustehoa, sillä polttoainepakkaus ei tyhjene paristojen tavoin”, PowerTrekk-latureita valmistavan myFC:n toimitusjohtaja Björn Westerholm kertoo.

myFC on ruotsalainen polttokennoteknologiaan erikoistuva yritys, joka kehittää sähköntuottoratkaisuja kannettaville sähkölaitteille. myFC on suojannut patentilla lukuisia yksinoikeudella valmistettuja, muuntautuvia polttokennojärjestelmiä, joilla on ennätyksellisen korkea tehotiheys, ja PowerTrekk on ensimmäinen kaupallinen myFC-teknologiaa käyttävä kannettava laturi. Koska vetypolttoainetta voidaan tuottaa useista vaihtoehtoisista lähteistä, järjestelmää voidaan kutsua ”flexfueliksi”. Kemiallinen prosessi on turvallinen ja ympäristöystävällinen, ja polttokennojen ainoa sivutuote on vähäinen vesihöyry.

Lisätietoja: www.powertrekk.com

Kuvat (low res): http://www.flickr.com/photos/powertrekk
Kuvat (high res):

PowerTrekk-laturin maailmanlaajuinen lanseeraus Mobile World Congress -messuilla
Tutustu PowerTrekk-laturiin Barcelonan MWC-messuilla: halli 2.0, ständi 2F13. Sovi haastattelu ottamalla yhteyttä Bite Communicationsiin.

Yhteystiedot
Björn Westerholm, toimitusjohtaja, puhelin +46 70 656 20 07, sähköposti bjorn.westerholm@myfc.se

Bite Communications, puhelin +46 8 402 01 00, sähköposti powertrekk@bitecommunications.com

Tietoja PowerTrekk-laturista
PowerTrekk on myFC:n kehittämä kannettava laturi. myFC on polttokennoteknologian edelläkävijä, jonka pääkonttori on Tukholmassa. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.myfc.se.

Avainsanat: