Chick lit -kirjallisuusgenren uusi suomalainen tulokas ilmestyi

Niina Within kirjoittama Taisit narrata, Stella on kustantamo Myllylahden ensimmäinen  chick lit -kirjallisuusgenreä edustava teos. Kevyt ja humoristinen kirjallisuuslaji on ollut suosittu jo pitkään suurissa metropoleissa. Suomessa lajin edustajia on toistaiseksi vähän.

Taisit narrata, Stella kertoo nuoren naisen, Stella Kaarniston, vauhdikkaasta ja valkoisten valheiden täyttämästä elämästä uudella työpaikalla ja yksityiselämässä. Kirja kuvaa humoristisesti ja kepeästi sympaattisen Stellan tapahtumarikasta elämää. Tilannekomiikkaa ja hykerryttäviä yllätyksiä riittää.

"Chick lit on naisten keskuudessa viihdyttävää ja hauskaa luettavaa. Se on kuin Sinkkuelämää -sarjan kirjallista muotoa, tilannekomiikkaa myöten", kertoo Myllylahti Oy:n toimitusjohtaja Lassi Junkkarinen.

Chick lit -kirjat sijoittuvat yleensä maailman metropoleihin ja niiden elämäntyyliin. Yllättävät tilanteet ja hieman muunneltu totuus ovat tyyliin kuuluvia asioita.

"Kyllä chick lit sopii suomalaiseenkin ympäristöön. Stella Kaarniston mokailuihin voi moni samaistua. Kirja antaa hyvät naurut ja pienen irrotuksen puuduttavasta arjesta", Lassi Junkkarinen uskoo.

Valtaosa chick lit -kirjallisuudesta tulee englanninkielisistä maista. Englannissa on myös miesten vastaava kirjallisuusgenre, jota kutsutaan lad lit -kirjallisuudeksi.

Niina With on kirjailijana aiemmin tuttu mm. matkakirjoistaan ja lastenlorukirjastaan Sikin sokin.

Kirjailija: Niina With
ISBN: 978-952-202-458-9
KL 84.2
LIITTEET: Taisit narrata, Stella -kirjan etukansi sekä Niina Within valokuva.

LISÄTIEDOT
Myllylahti Oy, Lassi Junkkarinen, 050-497 7710, lassi@myllylahti.fi, www.myllylahti.fi

Myllylahti Oy on vuonna 1989 perustettu yleiskustantamo. Myllylahti on tähän mennessä julkaissut yli 400 kirjaa, ja on vakiinnuttanut asemansa merkittävimpien suomalaisten kustannusyhtiöiden joukossa.