Erkki Koivulan uusi trilleri iskee kiinni neljännesvuosisadan takaiseen Inarijärven ohjuskohuun.

Jämäkästi tositapahtumiin ankkuroitu Suopunkimurha-teos käsittelee niin Suomen armeijan salaista peiteoperaatiota kuin sopupelijupakkaakin.

Kirpeänä pakkasyönä Sodankylän Askasta löytyy kuollut mies, joka on sidottu hihnoilla poron perään. Uhri on tunnettu kovien juttujen journalistina. Hän on astunut usein liian isoille varpaille.

Petsamon verikoira -kirjasta tuttu KRP:n rikosylikomisario Kari Kairijoki lähtee tutkimaan mystistä kuolemaa Lapin jylhiin maisemiin, joissa solisevat arktisen elämän hyytävät pohjavirrat.

Onko kylmäverisen murhan takana vain joukko Sompion lakia noudattavia pororosvoja vai kaunis nainen Hotelli Luoston tanssiparketilta? Ennen kuin murhatutkija pääsee linjojen taakse, Kairijoki joutuu selvittämään myös Rovaniemen Palloseuran sopupelisotkua ja Suomen armeijan salaista peiteoperaatiota. Kuka todella löysi Inarin ohjuksen 25 vuotta sitten?

Erkki Koivula on syntynyt Rovaniemellä 1943. Elämän varsitieltä löytyy metsurin, rajavartijan, yövartijan, turkistyöntekijän, työvoimaneuvojan ja toimittajan työuria. Hän valmistui sosionomiksi Tampereen yliopistosta 1980-luvun alussa ja on kiinnostunut sotahistoriasta, eri maiden tiedustelupalvelujen toiminnasta, urheilusta sekä luonnosta.

Koivulan esikoisteos Petsamon verikoirat ilmestyi 2006 (Myllylahti).

##
Kirjan nimi: Suopunkimurha
Kirjailija:  Erkki Koivula
ISBN: 978-952-202-490-9
Kirjastoluokka: 84.2

LIITTEET:  Suopunkimurha -kirjan etukansi sekä Erkki Koivulan kirjailijakuva.

Kirjailijahaastattelu löytyy osoitteesta www.myllylahti.fi/kirjailijat