Heta Salmen vauhdikas lasten jännityskirja motivoi erityisesti poikia lukemaan

Välkyt Veet ja kellarin jengi on kolmas osa lasten jännityskirjasarjaa, jonka on kirjoittanut porvoolainen Heta Salmi. Itsekin lukihäiriöstä kärsinyt kirjailija tietää, miten tärkeää puhutteleva ja vauhdikas tarina on lasten lukumotivaation kannalta. Salmen kirjoja suositellaan myös koulumaailmassa.

”Heta Salmen kirjat ovat jatkuvasti lainassa koulumme kirjastosta. Oppilaita kiehtoo itse vauhdikas tarina sekä kirjailijan tapa kirjoittaa uskottavasti nuorten elämästä. Erityisen iloinen ollut siitä, että Heta Salmen kirjat ovat saaneet monta poikaoppilastamme innostumaan lukemisesta.”
– Helinä Perttu, Kartanon koulun rehtori, Järvenpää.

Valtterin jalkapalloturnaus vie tällä kertaa uteliaan poikakolmikon, Vilin, Väinön ja Valtterin, Imatralle.

Viikonlopun kestävän turnauksen aikana hotellin uumenista alkaa paljastua epäilyttäviä asioita. Nahkatakkinen mies katoaa kerta toisensa jälkeen kellarikerroksiin, eikä poikaporukka malta olla seuraamatta perässä. Mitä kellarista löytyy ja kuka poikia jahtaa, selviää samaan aikaan kun turnauksen ottelut etenevät dramaattiseen finaalikamppailuun.

Kylmät väreet hulmahtavat läpi poikien ja ihot nousevat kananlihalle.
– Mistä se voi tietää, Valtteri kuiskaa.
– Tääl täytyy olla kamera, Väinö katselee ympärilleen. – Ja nyt se tietää kyllä ketkä täällä kävi.

Kellarin jengi on kolmas Vilin, Väinön ja Valtterin seikkailuista kertova lasten jännityskirja. Välkyt Veet  -sarja on suunnattu ala-asteikäisille lukijoille ja innostaa erityisesti poikia kirjojen vauhdikkaaseen maailmaan. Sarjan aiemmin ilmestyneet osat Konnan peli ja Merkitty mies sijoittuvat Porvoon idyllisiin maisemiin.

Heta Salmi on porvoolainen kirjailija, joka pohjaa kirjansa omiin kokemuksiinsa kahden energisen pojan äitinä.

##
Kirjan nimi: Välkyt Veet ja Kellarin jengi
Kirjailija:  Heta Salmi
ISBN: 978-952-202-509-8

LIITTEET:  Välkyt Veet ja Kellarin jengi  -kirjan etukansi sekä Heta Salmen kirjailijakuva.

Sekä teksti- että videomuotoinen kirjailijahaastattelu löytyvät osoitteesta: